Page 87 of 94 FirstFirst ... 37778586878889 ... LastLast
Results 861 to 870 of 935
  1. #861
    Dream User

    Join Date
    Jun 2020
    Posts
    61
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    anna: Ik ben een paar maanden geleden echt serieus begonnen met het veranderen van mijn levensstijl. Ik had daarvoor echt een jongensleefstijl, veel snacks, sloeg echt nooit ontbijt over, deed nooit aan sport, echt een controle freak etc. Nu heb ik dat helemaal omgedraaid. Ik vind het wel belangrijk dat ik gezond kan leven(dat heb ik altijd belangrijk gevonden) ik volg het pcos dieet. Ik eet 2 x per dag groente met eiwitten en drink 2 glazen melkkefir, verder alleen water. Mijn zwakte is pindakaas, soms een paar lepeltjes. Ik hoop dat ik aan mijn vetten en eiwitten kom, al ben ik soms een beetje bang dat ik teveel eiwitten eet. Ik eet om de dag 2 eieren, denk ik zo. Ik eet regelmatig zelfgemaakte mayonaise (rauwe ei, zonnebloemolie) met zoete aardappels. Ik ben onlangs gestopt met rauwe ui eten. (echt een verslaving). Ik probeer een balans te vinden tussen gezond eten en te gezond (veel voedingsstoffen). Ik houd ook mijn bmi in de gaten, dat ik geen ondergewicht krijg. Mijn gevoel zegt, dat het voor mij ook heel belangrijk is om de rest los te laten.

  2. #862
    Dream User

    Join Date
    Jun 2020
    Posts
    61
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    slingers: jeetje wat verdrietig om te horen. Ik herken je verdriet. Ik heb jaren geleden een miskraam gehad met een grote bloeding en ik voelde me toen zo schuldig, dat ik zo graag een meisje wilde. (ik volgde toen het zoutloze dieet) en ik wilde dat dieet toen nooit meer doen.
    Waarom durf jij niet meer op dezelfde manier door te gaan? Waar maak je je zorgen om?
    Heb je al kinderen?

  3. #863
    Dreamer

    Join Date
    Aug 2020
    Posts
    202
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    @Slingers, wat verdrietig om te lezen... ben je wel van plan om weer te gaan swayen? HT is ook interessant, wel prijzig lijkt me...

    Jinky dank voor het delen van je eetpatroon. Kom je dan wel aan voldoende calorieën? Hoeveel cal eet jij op een dag? Als je te bang bent teveel eiwitten te eten, kan je dan niet wat eieren skippen?
    Ik heb een bmi van 18,5 en moet op gewicht blijven...
    Zoals vandaag 2 bruine zachte bolletje met n plakje kipfilet, 1 pakje sultana's appel, 1 pakje met 3 maiswafels paprika en net nog een pakje van die LU crackertjes. Appeltje tussendoor. Straks eten we groentesoep met ieder een halve diepvriespizza. DIt alles verdeeld over 3 eet momenten (lunch - tussendoor - avondeten).

    Zo'n halve diepvriespizza is natuurlijk best 'vet' maar zolang het binnen de waardes valt 'mag' het dan wel gewoon? Ik eet liever wat minder op een dag maar af en toe ook wat lekkers (ongezond).

    Ik las ook in de stukken die Fiep heeft gedeeld over een 'lage bloedsuiker'. Is het nou de bedoeling de bloedsuiker zo laag mogelijk te houden? Ik heb vaak na mijn werk last van een heel trillerig gevoel, dan heb ik na mijn lunch niet meer gegeten en rond 17u krijg ik dat trillerige gevoel. Ik denk dat dat met mijn bloedsuiker te maken heeft? Is dat juist goed of niet goed voor het swayen?

    Verder ben ik een beetje producten aan het checken, laag in vetten en eiwitten. Zien jullie iets geks? En hebben jullie nog tips!?
    - sultana's (3 koekjes in pakje)
    - rijstwafels
    - beschuiten
    - ontbijtkoek
    - lange vingers
    - soepstengels

    Weten jullie of die lentil chips okey zijn? Deze zijn een stuk lager in vet maar wel iets hoger in eiwit...

  4. #864
    Dream User

    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    78
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by Jinky View Post
    slingers: jeetje wat verdrietig om te horen. Ik herken je verdriet. Ik heb jaren geleden een miskraam gehad met een grote bloeding en ik voelde me toen zo schuldig, dat ik zo graag een meisje wilde. (ik volgde toen het zoutloze dieet) en ik wilde dat dieet toen nooit meer doen.
    Waarom durf jij niet meer op dezelfde manier door te gaan? Waar maak je je zorgen om?
    Heb je al kinderen?
    Het dieet vond ik best wel zwaar. Ik werd er een beetje controlfreak van. Ik heb vroeger met m'n eten en zelfbeeld gestoeid, deze periode triggerde enigszins. En toen ik zwanger was, voelde ik eigenlijk aan alles dat het niet was gelukt qua geslacht (gek hè, maar voelde gewoon niet goed). Ik ging ook constant mijn dieet vergelijken met anderen en hun uikomst en of ik het wel 'goed' had gedaan Met de nodige hormonen en misselijkheid er bij maakte dat alles mij geen fijn mens. Ik ben daar dus bang voor. En tel daar dan bij op dat het weer niet 'lukt'. Ik weet niet of ik dat mentaal nog wel trek. Ik heb twee zoons, waarvan eentje met mijn huidige man. Mijn oudste zoon is er ook één met een gebruiksaanwijzing, vraagt veel aandacht.

    High Tech is inderdaad wel prijzig en ook daar zijn de kansen beperkt als in slagingspercentage per cyclus. Maar mijn man gaat zich er toch wat in verdiepen. Misschien doen we ook nog wel een poging met het dieet. Maar dan moet ik eerst maar eens moed en kilo's verzamelen

    Tijdens het dieet gebruikte ik trouwens wel een app, vooral om een beetje gevoel te krijgen bij waarden van producten.

  5. #865
    Dream User

    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    78
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Dat trillerige hoort inderdaad bij een lage bloedsuikerspiegel. Dat zou goed zijn. Maar eigenlijk is het belangrijkste vooral dat je vruchtbaarheid heel minimaal achteruit gaat.

    Daar ging het bij ons misschien ook mis. Ik was wederom binnen één keer zwanger. Dat past niet helemaal bij het beeld van afgenomen vruchtbaarheid.

  6. #866
    Dreamer

    Join Date
    Aug 2020
    Posts
    202
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Ahh dat Klinkt niet fijn. Herken dat gevoel wel, ben zelf ook een controle freak (ik weet dat moet ik loslaten maar zo moeilijk als dat in je nature zit). En wil ook zo graag dat het lukt, wil er echt mijn best voor doen.
    Hoe was jouw bmi toen en nu?

    Denk dus dat ik een wat lage bloedsuikerspiegel heb. Vooral als er teveel tijd tussen de lunch en de snack zit rond 17u. En weet jij ook waarom het zo belangrijk is dat je vruchtbaarheid heel minimaal achteruit gaat? Want als het te snel achteruit gaat swayt dat blauw?

  7. #867
    Dream User

    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    78
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Ik geloof niet dat het perse blauw swayt. Maar volgens mij heeft het er meer mee te maken dat je gewoon je kansen om überhaupt zwanger te raken dan gelijk ook verminderd. En je algehele gezondheid gaat te snel achteruit. Dat in combinatie met het advies van het dieet een tijdje doen en 'one attempt', denk ik dat daarom het advies is om rustig aan te doen en niet gelijk alles in te zetten. In het ergste geval heb je op den duur geen cyclus meer en moet je hiervoor weer aankomen.

  8. #868
    Dream User

    Join Date
    Jun 2020
    Posts
    61
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    slingers: ik begrijp het en herken het. Ik probeer zelf de controle los te laten in het dieet, geen calorien tellen en niet voedingswaarde berekenen. Ook een beetje bij mijn gevoel te blijven, wat voelt goed. we zijn allemaal individuen, dus wat bij de 1 wel werkt , werkt bij de ander misschien niet. Ik val nog steeds af, ben bang dat ik misschien wat te weinig calorien krijg. Ik heb ook een eetprobleem verleden en kom snel weer in controle ding terecht in dit soort situaties.

  9. #869
    Dream User

    Join Date
    Jun 2020
    Posts
    61
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    anna: ik eet zelf ook volgens intermittent Fasting en ik ben daardoor eigenlijk nooit meer trillerig of duizelig zonder eten (het ketose verhaal en vet verbranden i.p.v. suikers)

    ik denk dat het belangrijk is dat je vruchtbaarheid minimaal achteruit, omdat als het te snel achteruit gaat, je ook moeilijker zwanger raakt. Volgens mij heeft het verder niets met een blauwe sway te maken

  10. #870
    Dream User

    Join Date
    Jun 2020
    Posts
    61
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    vlinders: oh ik had jou antwoord niet gelezen. inderdaad en aankomen swayt blauw

Page 87 of 94 FirstFirst ... 37778586878889 ... LastLast

Similar Threads

  1. TTC mid 2017 - 3 things.....
    By babybells in forum Gender Swaying General Discussion
    Replies: 4
    Last Post: January 17th, 2017, 12:58 PM
  2. TTC Girl May 2017
    By Believeandhope in forum Trying to Conceive a Girl
    Replies: 2
    Last Post: October 12th, 2016, 04:52 AM
  3. Due Dec 2016 Jan/Feb 2017
    By ksmom in forum Due Date Buddies
    Replies: 768
    Last Post: July 1st, 2016, 06:19 AM

Tags for this Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •