-
Hoi! Atomic wees me op het Nederlandse hoekje, dus daar ben ik dan :-).
Wij hebben twee jongens en willen heel graag nog een meisje. Meer kinderen komen er niet, dus één laatste kans. Ik ben sinds twee weken op het dieet. Een combinatie tussen het normale LE en LE PCOS dieet. Niet omdat ik PCOS heb, maar ik houd het veel beter vol op volkoren producten en meer groenten en fruit. Ik denk dat dit ook een stuk gezonder is. Kip/vis eet ik overigens niet, voor de zekerheid :-). Verder loop ik 5/6x per week minimaal een uur actief buiten (met of zonder kinderwagen). Al drie kilo afgevallen, dus dat is mooi!
We beginnen midden juni met één poging, dan ben ik 6,5 week op dieet & aan het bewegen. Ik weet dat 12w wordt geadviseerd, maar ik vind het toch zonde om juni niet mee te pakken... Ik merk nu ik er zo actief mee bezig ben, dat ik liever gisteren dan vandaag zwanger ben. Herkenbaar?
-
-
-
Hoi allemaal! Zeker heel erg stil hier. Met ons alles goed! We genieten van de jongens! Nog niet aan het swayen en ik weet ook niet of dat gaat gebeuren want ik denk niet dat die 3e er gaat komen. Het lijkt me echt heerlijk nog een keer zo'n kleintje. Welkom Lotte! Bereiden jullie je ook voor op een derde jongetje?
-
Hey meiden,
Ik ben nu 2,5 maand in therapie voor mijn GD/obsessie. Ik heb een engelse blog gemaakt hier op de website omdat ik mijn inzichten met de mensen op het forum wilde delen. Misschien helpt het ooit nog eens een andere moeder met een wanhopige dochterwens/ ernstige Gender Dissapointment.
Als je geinteresserd bent kan je de blog vinden op: http://genderdreaming.com/forum/blog...y-results.html of via mijn profielpagina.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Zo jammer dat het hier zo stil is geworden!
Liefs Girlwish
-
@ Anne37: Ik ga uit van een derde jongetje. Wij hebben eerst ook lang stil gestaan bij de vraag: Willen we een derde voor een evt. meisje of willen we vooral een derde kind? Bij ons komt het erop neer dat wij ons nog niet "af" voelen, dus vandaar toch de keuze voor een derde. Een meisje zou heel welkom zijn, maar als het toch weer een jongetje is...dan is het zo. Ik heb twee hele leuke jongens, dus nog zo'n exemplaar is niets mis mee :-). Ik denk dat ik wel even zou moeten slikken. Het is dan echt definitief een afscheid van ooit nog een meisje krijgen, maar ik ben niet bang dat ik daarin blijf hangen. Het is zoals het is.
@ Boyboy; Ik snap je vraag. Ergens voelt het alsof 6,5 week ook al een flinke sway periode is (ik weet dat het niet zo is hoor). Ik heb in ieder geval enorm veel veranderd in mijn dieet. Ik vind de sociale gelegenheden ook lastig; het begint echt op te vallen dat ik niet eet/veel af sla. Ook het 6x per week een uur bewegen vind ik behoorlijk intensief icm werk/gezin. Daarnaast ben ik bang dat ik er dit keer wellicht langer over doe om zwanger te raken (inmiddels 33; laatste keer 29), waardoor ik lange tijd dit "regime" van dieet & beweging vol moet houden. Dan voelt het ergens als zonde om juni niet mee te pakken, terwijl de kans zo klein is dat ik met één poging meteen zwanger ben. Het leeftijdsverschil tussen de kinderen speelt ook mee. Achteraf gezien had ik eerder met het dieet willen beginnen, maar goed, ik wist nog niet van het bestaan af. Hoe gaat het bij jou?
@ Girlwish, wat knap dat je in therapie bent gegaan. Goed om het op deze manier aan te pakken. Lijkt me heel pittig GD. Hoe gaat je omgeving er mee om?
-
Welkom Lotte! Spijtig dat het hier helaas stil is op de moment. Van waar ben jij? Heb je een swayplan gekocht?
Ik heb 1 zoontje en zou ook dolgraag nog een meisje willen maar pas van plan om er volgend jaar mee te starten.
Bedankt voor de blog te delen girlwish! Ik ken GD maar al te goed helaas.
Zou je nooit HT overwegen?
-
Hoi Lotte, vandaag had ik ook echt het gevoel een derde kindje te willen niet perse een meisje. Maar vorig jaar na mijn tweede zoontje heb ik echt veel moeilijke momenten gehad. Echt jaloers en verdrietig dat we geen meisje gekregen hadden. Ik ben nog steeds jaloers op vrouwen met dochters alleen kan ik me nu totaal niet voorstellen dat ons tweede zoontje een meisje zou zijn geweest. Hij is zo'n lieverd! Zou hem ook nooit willen ruilen voor een meisje. Misschien is ons een derde kind gegund, en een meisje zou dan fantastisch zijn.
-
Helaas ben ik na zeven maanden swayen nog steeds niet zwanger. Het tast echt mijn vruchtbaarheid aan. Ik sport alleen nog de laatste acht dagen voor eisprong en vanaf eisprong tot menstruatie eet ik normaal. Deze week weer een poging. Hopelijk nu raak, want ik hou dit niet heel lang meer vol..
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
-
-
Elena, HT zou ik niet overwegen. Voor mij persoonlijk gaat dat echt te ver. Ik heb geen swayplan gekocht, maar heel veel gelezen op de website.
Fiep, jeetje, wat vervelend dat het zo lang duurt. Kan me goed voorstellen dat je het op een gegeven moment niet veel langer meer volhoudt. Lijkt me ook heel lastig dat het toch je vruchtbaarheid zo aantast. Ik kan er nog niet over meepraten, want wij beginnen midden juni. Hiervoor was ik steeds binnen een/twee maanden zwanger, maar ik besef me dat dit nu wel eens anders zou kunnen gaan...
-
Ik was bij mijn zoontje de eerste maand zwanger...
-
Dat vind ik best heftig om te lezen Fiep! Atomic geeft aan dat je er ongeveer even lang over zou moeten doen om zwanger te raken, maar dat is dus niet het geval.
-
Hoi! Waarom wordt de methode van Noor.lan.der ook alweer afgeraden? Haar site is wel positief...
-
Fiep; hoe gaat het nu met je?
Anne37; volgens mij is dat dieet een combinatie van IG en GD. Ik heb er zelf ook nog even naar gekeken, maar vond het nogal prijzig en ook meteen zo "officieel".
Bij mij gaat het goed. Inmiddels 5kg afgevallen; dieet en 6x pw min. een uur stevig wandelen houd ik goed vol. Ik vind alleen sociale activiteiten best lastig in te plannen icm het dieet. Over ongeveer twee weken onze eerste poging; ik begin het nu wel erg spannend te vinden!
-
-
Mag ik weten welke manier je hebt gebruikt of kliniek om je gezin compleet te maken?
-
Hoi Cheryl,
Het is hier heel rustig de laatste tijd. Welkom! Hoe ziet jouw gezin er nu uit?
-
Hi Lotte,
Ja dat andere dieet is best duur las ik! Wel knap dat je met twee kinderen nog de tijd hebt om 6x te wandelen 's avonds! Ik zou echt niet weten hoe ik dat sporten zou moeten inpassen ivm werk huishouden etc.
-
Anne37; het is ook echt inpassen hoor. Ik werk drie dagen, twee dagen daarvan loop ik 's avonds en één rustdag. De andere dagen loop ik overdag met de kinderen in de wandelwagen (in het weekend met man erbij). Best lastig icm huishouden en sociale verplichtingen, maar ik wil het gewoon echt doen. Zeker omdat ik bij de eerste poging pas 6,5wk op dieet ben (wel al 8kg afgevallen, yes!). Vorig weekend liepen we 's ochtends met het hele gezin al om 7.45u buiten. Héél bijzonder voor ons haha!
-
Fiep, hoe gaat het bij jou?
-
Hoi meiden, gebruiken jullie nog vezeltabletten voor elke maaltijd?
Ik gebruikte eerst Chitosan maar dat vind ik niet meer bij het Kruitvat..
-
Ik zit weer vlak voor een poging. Sway wel minder intensief maar nog wel strak dieet in de laatste week voor poging. Nu 8 maanden bezig... Bizar had dit nooit gedacht..
-
Dutchgirl, ik gebruik psysilium husk tabletten van Holland & Barret (De Tuinen). Vaak in de aanbieding.
Fiep, had zo voor je gehoopt dat je al zwanger zou zijn. Hopelijk deze maand! Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent. Vind het echt knap dat je het al zo lang volhoud.
Ik zit pas in m'n tweede TTC maand (nu 12w op dieet en 6x 60min beweging), maar schrik echt van het effect op mijn cyclus. Ik krijg gewoon geen positieve ovulatietest. De vorige keer super duidelijk en heel regelmatig. Vorige maand ineens een hele korte cyclus, waardoor de poging op goed geluk (want geen positieve ovulatietest...) compleet kansloos is geweest. Deze maand ook nog steeds geen positieve test gehad en dat kan gewoon bijna niet. Of de cyclus is nu ineens extreem lang....nu toch, op advies van Atomic, maar een random poging gedaan en wel door testen. Maar ik word er enorm onzeker van en weet echt niet wat ik van die gekke cyclussen moet vinden. Ik heb altijd op de dag af voorspelbare cyclussen gehad en de vorige keer, net als jij, de eerste maand zwanger. Drink jij nog alcohol? Vind ik ook lastig, omdat ik geen idee heb of/wanneer ik ovuleer. Hoeveel uur vast jij? Zit nu nog op 16u, maar vraagt het nodige planwerk. Denk eraan om er 14u van te maken, zodat het wat makkelijker in te passen is in het dagelijks leven.
Hoe ga jij om met sociale (eet)activiteiten? En ben je in de tussentijd nog met vakantie geweest? Ik ga in september, maar twijfel of ik die maand over moet slaan...Eigenlijk wil ik dat niet, maar of ik het risico durf te nemen....
-
-
Lotte dank je!
Kom je aan je vetten en eiwitten? Anders eens per week kwark of zalm, dat je genoeg vetten binnenkrijgt. Anders kun je inderdaad moeite krijgen met ovuleren...
Boyboy ik vraag het voor een vriendin :)
De meisjes doen het goed, het zijn echte dametjes met de haartjes mooi en tutten. Heerlijk, maar ik ben wel uitgeswayd nu ;)
Over je supplementen weet ik even niet, ik ben best veel vergeten van wat ik deed. En helaas kan ik niet meer bij mijn plan...
Fiep al 8 maanden... Pff sterkte meid!
-
Leuk meer activiteit hier!
Boyboy, in onze sociale omgeving wordt er ook heel HE gegeten en niemand weet van onze plannen (en dat hou ik graag zo :-)). Het valt natuurlijk wel op dat ik ben afgevallen, maar dat is niet erg. Ik ben nu 11w op dieet & bewegen. Ik loop 6x per week een uur. In het weekend en op mijn vrije dagen met de jongens in de kinderwagen (voldoende crackers/fruit mee voor ze, anders duurt een uur veel te lang) en op twee werkdagen loop ik 's avonds. Derde werkdag is rustdag. Het is absoluut plannen en niet altijd makkelijk, maar vind het wel een belangrijke om te blijven doen. Alleen, hoe lang is het vol te houden? Voorlopig nog wel hoor, maar stel dat het langer dan een half jaar duurt voordat ik zwanger ben wordt het toch wel pittig. We zullen zien!
V.w.b. supplementen, ik gebruik ook foliumzuur eigen merk van de Etos. Verder psysilium husk voor elke maaltijd en 1x per dag een beetje Ceylon kaneel. Mijn man nam 2x per dag cranberry, maar de twee potjes zijn op en ik denk niet dat ik het nog ga kopen. Dan misschien toch eerder OLE, maar dat vind ik best wel prijzig eerlijk gezegd. Daarnaast is mijn man niet zo'n voorstander van pillen.
Qua avondeten doe ik eigenlijk niet zoveel anders dan normaal, alleen dan zonder vlees/met vleesvervanger. Ik eet veel risotto's, maaltijdsoep met brood, volkoren pasta met groenten/saus, ovenschotels, falafel of gewoon AGV (en voor mij dan een groenteburger).
Dutchgirl, wat leuk een tweeling! Hoe oud zijn ze? Ik heb een jongenstweeling. Qua vetten en eiwit zit ik tussen de 40 en 50 (met soms uitschieters naar 55/60), dus op zich prima. Qua calorieën zou ik nog wat kunnen ophogen; zit tussen de 1350 en 1650. Eigenlijk hoop ik nog wat meer gewicht te verliezen.
Maar....ik heb gisteren eindelijk een positieve ovulatietest gehad! Ik was zo ontzettend blij, stom hè. Mijn man zei; het lijkt wel of je een positieve zwangerschapstest hebt haha! Ik vind het gewoon heel fijn om na al dat testen nu in ieder geval een eisprong te vinden. Zondag hadden we, op advies van Atomic, al een random poging gedaan en vanochtend nog een keer (E4D). Ik twijfelde nog best wel over de poging van vanochtend, maar stel dat de eisprong toch nog 36u duurt dan is het zaad van zondag al dood. Mocht ik toch gisteren al de eisprong hebben gehad, dan telt alleen de poging van zondag natuurlijk. Ik ben hoe dan ook blij dat we in ieder geval een echte poging hebben kunnen doen. Hoe pak jij het aan Boyboy? En hoe ging dit bij jou Dutchgirl?
-
Hoi,
Wat fijn om een NL hoekje te vinden! Ik ben net nieuw hier en zie zowat door de bomen het bos niet meer door alle info :)
Anyway, misschien handig om me even voor stellen: 33 jaar, wens om meisje te krijgen, helaas endometriose, probeer vegan te eten.
Durf met niemand over het sway idee te praten, omdat men waarschijnlijk heel raar op kijkt en ik mij ook besef dat een gezond kindje (of überhaupt alleen al de mogelijkheid om een kindje te krijgen) het belangrijkste is.
Gr.
F
-
-
Dankje Boyboy,
Ik zie nu pas het bericht. Ik begrijp niks van deze website hoe het werkt. Ik krijg geen melding hiervan.
Ik ben bezig een kliniek aan het zoeken voor volgend jaar ik wil voor een meisje of tweeling gaan. En graag een meisje s dieet volgen. Ik ben nu ook al begonnen met afvallen. Dus als iemand mij advies wilt geven voor een goede kliniek en een meisjes dieet graag! Ik ben nu 34 en partner 37 dus heb het gevoel dat de tijd dringt. Ook heeft mijn partner een medische indicatie (verwijzing huisarts) dus misschien kan ik daar wat mee doen.
Ik hoop echt van jullie te horen, ik zit er dasgelijks op.
Groet
Charly
-
Welkom Farmgirl en Charly123!
@Charly123, ik weet niets van klinieken, dus daar kan ik je niet meehelpen. Ik doe zelf een combinatie van het LE en PCOS dieet.
@Boyboy, ik wacht even tot mijn NOD (26 juli). Anders ga ik ook OLE bestellen voor man. Weet jij hoe lang je dit moet innemen voor de attempt? Heb je al twee opposites gehad met dit dieet en exercise? Ik snap dat je dan voor een dag later gaat. Jullie gaan ook voor een derde lees ik, wij ook.
-
Hoi Boyboy!
Ik heb nog geen kinderen, dit wordt de eerste keer dat we het gaan proberen.
Geen idee of endo de girl kant op swayt. Zou mooi zijn :)
Heb jij kinderen of aan het swayen op dit moment? :)
-
Meiden ik ben niet zo actief meer hier, want ik zit er een beetje doorheen. Weer ongesteld geworden... Maand 9 intussen.. Ik ben al losser met fietsen en dieet, ik weet gewoonweg niet wat ik wel of niet moet skippen van de sway om überhaupt zwanger te worden. Maar wil dolgraag wel roze...
-
Fiep, ik snap helemaal dat je er doorheen zit...Wat doe je nu nog wel qua swayen? Ik zou denk ik de focus houden op dieet (calorieen wel naar boven bijstellen), beweging en evt. supplementen achterwege laten. Doen jullie nog one attempt? Zo ja, zou ik overstappen op E4D. Volgens mij heb ik ook weleens iets gelezen van AS dat er supplementen zijn die je juist kunt nemen als het swayen langer duurt? Misschien een optie?
Weet je of je LP fase lang genoeg is?
Een dikke knuffel voor jou!
-
Nee dat is het juist, mijn lp wordt steeds korter, 8 of 9 dagen.. Volgens mij door het fietsen. Maar fietsen schijnt echt goed te swayen. Ik doe al meerdere attempts, zo lang ik smiley heb op cb test, pogingen tot smiley leeg is. Verder eet ik vaak vanaf cyclus dag 4 vega. Calorieën tel ik al maanden niet meer. Probeer wat meer te eten want ik denk echt dat mijn lijf een zwangerschap nu gewoon niet pikt... Ik ga deze maand maar wel de supplementen weg laten...hoe is het met jou ?
-
Ach Fiep, dat is niet te doen joh. Heb je al op het forum gezocht naar tips of aan AS gevraagd?
Volgens mij swayt dieet en sport sowieso het meest dus ik zou ook proberen te focussen op die twee. En dan idd hoog in je calorieen dus echt 1800/1900 ofzo. Ik hoop dat het helpt!
-
Herkenbaar hoor Fiep...mijn LF is ook nog maar 10/11 dagen ipv 14 en ga nu de 3e TTC maand pas in. Vorige keer in 1x zwanger, net als jij, heb ook echt het idee dat het je vruchtbaarheid flink aantast. Als het bij mij nog lang duurt, ga ik ook met meer stoppen, want nog veel meer leeftijdsverschil wil ik echt niet.
Ik eet vega, 3x pd, 16u vasten, cal 1400-1600, vet en eiwit 40-60, 3x gekookt ei pw, cd1-cd14 1x alcohol, 6x pw een uur stevig wandelen. Ik ben 12,5 kg afgevallen tot nu toe, nu kan ik dit prima missen, maar misschien toch wat veel voor het swayen... Ik merk dat de hele combinatie me inmiddels begint tegen te staan, het beïnvloed echt mijn dagelijks leven. En jij doet het nog veel langer..hoe ervaar jij Dit?
Qua supplementen neem ik vezels, foliumzuur en kaneel. Man nam cranberry, maar potje is op en ik vind het wel prima zo. Misschien OLE nog toevoegen.
Ik heb nog één maand en dan gaan we twee weken met vakantie. Ik heb zó geen zin om dan met alles door te gaan, maar een maand overslaan vind ik ook lastig. Ben jij nog met vakantie geweest of ga je nog?
-
-
Ik heb sinds zondag al het gevoel ongesteld te worden. Buikkrampen en opkomende migraine (heb ik altijd als ik ongesteld moet worden). Zondagavond wat bloed verloren en erna elke dag hooguit twee drupjes, maar het zet maar niet door. Heel gek. Vanochtend toch maar een test gedaan (NOD was gisteren op cd28, positieve ovulatietest cd14), hartstikke wit.
Ik snap er helemaal niks van. Ik word liever gewoon goed ongesteld, dan kunnen we door...
Vorige keer ineens een korte cyclus van 25 dagen, nu dit weer... Echt irritant als je dit niet gewend bent.
-
Hoi Lotte
Hoe is het nu met jou? Ik heb net deze week weer een poging achter de rug. Ik heb supplementen geskipt en maar drie dagen cardio gedaan. Hopelijk nu eens raak. Hoop vooral dat mijn luteale fase nu eens wat langer is..