-
Printable View
-
Mickey2014, ik heb een 12 weken echo gehad. Gokken naar de NUB heb ik geen zin in :-).
Boyboy, ik heb zoveel mogelijk geprobeerd te doen. Maar het blijft een verhoging van de kans...Wat een rotopmerking van je man, ondanks dat hij het vast niet zo bedoelde. Die zou bij mij ook hard binnen komen. Probeer het verder zoveel mogelijk los te laten en op de automatische piloot je "programma" af te draaien. Dit hielp mij om niet teveel te stressen.
Dit is zo'n beetje wat ik heb gedaan:
Ik hield mijn eten bij via mijnvoedingscentrum.nl. Heel makkelijk, kan zowel via de website als via een app op je telefoon bijgehouden worden. Ik heb mijn standaard dagelijkse consumpties die ik niet hoef in te vullen en je kunt maaltijden toevoegen zodat je met één druk op de knop alles voor die maaltijd kunt toevoegen.
Ik eet redelijk veel volkoren. Dit op advies van Atomic, omdat ik waarschijnlijk een lichte insuline intolerantie heb. Dan is het beter om meer voor volkoren te kiezen (PCOS LE dieet). Ik heb eigenlijk zelf een combi tussen LE & PCOS LE gemaakt. Ik moet zeggen dat het voor mij ook beter/gezonder voelt om niet de witte variant te eten.
Supplementen: fiber (vezel), psyllium husk tabletten. Het zorgt voor een betere stoelgang en voller gevoel, maar i.h.k.v. een girl sway vooral dat vitamines & vet verminderd opgenomen worden door het lichaam. Verder tijdig gestopt met mijn multivitamine.
Ik ben wel iets losser qua dieet geworden, maar de hoofdlijnen hield ik aan. Wel werd ik minder krampachtig met hoeveelheid calorieën, vet/eiwit. Als we aardappels/groente/vlees eten, dan neem ik een vegaburger (vaak de biologische spinazieburger van de AH). Verder eet ik regelmatig falafelballetjes of gekruide tofu stukjes, bij bv (volkoren) pasta met rode saus of (volkoren) noodles met sojasaus en groenten. Als vleesvervanger neem ik ook regelmatig een ei of ik verwerk feta (light) of geraspte kaas in de maaltijd. Zongedroogde tomaten neem ik de laatste weken ook steeds meer (vaak in combinatie met spinazie risotto), dan wel de zakjes waarin ze gedroogd zitten en niet in olie. Er zitten veel calorieën in, dus neem niet teveel, maar wel perfect om je eiwitten vegetarisch aan te vullen. Eén keer per week eet ik zelfgemaakte soep met brood, zodat ik die dag wat meer "los kan gaan" met lekkere dingen.
Met mijn ontbijt varieer ik nagenoeg niet. Ik maak elke ochtend een smoothie van 250ml volle yoghurt, doosjevol aardbeien (AH), een banaan of ander fruit (laatste weken vaak watermeloen) en 200ml kokoswater. Als het teveel is, bewaar ik een beker in de koelkast voor bij de lunch of avondeten. Lunch is vaak twee volkorenboterhammen met aardbeien, soms iets anders; iets met ei of een tosti. Ik neem ook elke dag nog wat lekkers; dropjes, stukje Tony Chocolony, zakje snack a jacks of ijs.
Eten: 3x per dag (2 eetmomenten hield ik niet vol is gebleken, daar word ik duizelig van) met een vastperiode van 15-16 uur. Verder 6 x per week een uur (actief) gelopen.
Kun je hier iets mee? Hopelijk wel :-).
Haha is goed hoor [emoji6] heb je zelf wel een vermoeden wat betreft de nub? (Zo ja, je hoeft niet te zeggen of je jongen of meisje denkt hoor)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Nub is wel pas betrouwbaar vanaf 12+4. Voor die tijd kunnen ze nog op meisje lijken namelijk.
Ja t gaat heel goed met Eva! Ze kan sinds paar dagen staan en dat doet ze nu continu haha! De jongens zijn ook dol op haar en zij op hen. Echt leuk om te zien!https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9c8f2e499f.jpg
En ik heb idd niet meer geswayed
-
Ik weet eigenlijk helemaal niets van de NUB af, dus heb geen idee als ik naar de foto kijk! Ik was 12w2d bij de echo.
Ziet eruit als een sterke sway Boyboy! En je man doet actief mee! Die van mij heeft ivm avondeten wel minder vlees gegeten, maar verder niets gedaan.
Mooi Mickey, erg lief! Hoe is 't om drie kinderen te hebben? Het lijkt mij pittig, zie er soms best tegenop. Drie onder de 3,5.
Oei ja dat lijkt mij ook best zwaar drie kids onder de 3,5! Mijn jongens zijn al ouder dus dat scheelt echt heel veel. Oudste is bijna 8 en middelste 6,5.
Ik vind t erg leuk om drie kinderen te hebben. Twee oudere broers en jonger zusje vind ik prachtig. Maar ook omdat t nu compleet is.
Het is nu opzich niet drukker omdat Eva vrij rustig en makkelijk is. De jongens waren al druk haha! Maar de komst van Eva heeft veel goeds gebracht.
Dat is inderdaad een groter leeftijdsverschil. Wij hebben een tweeling, dus dan zitten ze automatisch al wat dichter op elkaar natuurlijk :-).
[emoji23]
Leuk dat hier eindelijk nog wat wat lezen valt :ballerina:.
Ik ga volgend jaar beginnen met de sway. Ik ga sowieso een plan kopen. Heb wel mijn eetgewoontjes al een beetje aangepast.
Ik probeer smorgens zo weinig mogelijk te eten. Smiddags soep met speltcrackers en hummus en savonds probeer ik wat meer vegatarisch te eten.
Soep mag toch het in LE dieet ?
Als je ziet wat wij er allemaal voor willen doen, is het bijna een wonder dat er meisjes zonder sway worden geboren :rolleyes:.
-
Boyboy,
Ik lees hier alle posts mee, om zo goed mogelijk het ‘dieet’ onder de knie te krijgen. Ik heb nog niets ontvangen van Atomic. Vorige week woensdag aangekocht, maar nog niets gehoord... je wil niet weten hoeveel ik m’n mailbox check per dag [emoji87]
Jullie ervaringen zijn al een goede informatie bron, hierdoor kan ik me al wat voorbereiden, maar ik hoop dat het plan niet lang meer op zich laat wachten [emoji4]
-
Aline, ik vond de threat how we got our girls heel interessant ��
Hey Boyboy,
ik zou graag januari/februari een attempt willen gaan doen.
Ik zou graag tegen eind volgend jaar ons 4e wondertje (het liefst een dochtertje) in m'n armen hebben.
Ik probeer nu al het ontbijt over te slaan (ik kan nu al 14u tussen avond maal en volgende maaltijd laten) en dat lukt me wel.
Ik kocht vorige week het plan aan, maar mocht nog niets ontvangen, geen reactie of mail.
Ik postte vandaag nog eens een berichtje in 1 van de forums, waar er nog om hun plan vroegen, hopelijk snel reactie!! Ik vind het best allemaal wel spannend.
Ik weeg te veel en heb al wat dieten gevolgd, maar iedere keer geef ik het op. Ik eet gewoon te veel. Maar de motivatie die ik nu heb voor het dieet zal wel zorgen dat ik het vol hou!
Hopelijk kan ik er snel volledig invliegen! Heb er echt alles voor over!
hey iedereen,
ik doe verder op deze account. Ik zat per ongeluk met 2 accounts, door 2 verschillende mailadressen. De andere account (aline872000) zal ik niet meer gebruiken ;-)
dit even ter info ;-)
-
Ik eet verschillende soorten soep: preisoep, tomatensoep, wortelsoep maar allemaal met groentebouillon gemaakt. Hoe weet jij waar hoeveel eiwitten in zitten? Ik weeg 52 kg dus zoveel mag ik nu ook weet niet afvallen en jij? Ik wil mijn plan bestellen volgend jaar in maart. Het is trouwens normaal dat het toch enkele weken duurt voor je het plan ontvangt. Ik was bij mijn zoontje echt overtuigd dat het een meisje was en heb mij nooit gezien als jongens mama. Ik had echt hevige GD. Nu zou ik hem natuurlijk niet meer kunnen missen. Ik wil heel graag een meisje maar als het tweede een jongen is ook na swayen ga ik absoluut niet meer voor een derde via de natuurlijke weg want ik zie mezelf niet met 3 jongens. Als het aan mij lag zou ik nu ook al voor HT gaan maar helaas zit mijn man dat niet zitten, toch niet voor een tweede. Ik wil mij gewoon de zware teleurstelling van de eerste keer besparen.
Heb jij bij DS2 niet geswayed? Herken jij jezelf in de jongens mama levensstijl. Ik wel alvast :). Ik at veel vlees en hou van chips, nootjes enz..
Sport jij elke dag 60 minuten? Ik denk dat ik maar ga kiezen voor couch potato.
Ik geloof ook wel in de maanstanden: Moon Angle Calculator - Moon Sign Calendar
Klopt dit bij jullie? Ik heb zelf gehoord van mensen die enkel op meisjesdagen het deden en een meisje kregen! Toch de moeite om te proberen!
Planned children, Lunar Conception and the Jonas Method
The moon might help to get planned children, respectively fulfill your childhood wish. If the observations of the Prague psychiatrist and gynecologist Eugen Jonas and others are correct, the moon might help to get pregnant. His conclusion was confirmed in a later study. He asserts an interrelation between moon phases at the birth of a women and her own fertility.
"When the moon stood in the same phase as it was at the birth of the women", so the conclusion of the study " the fertility rate was significantly higher." (Uta König, Das grosse Buch der Fruchtbarkeit, p. 60). Best for reception is the day which precedes the moon angle at birth. (that means the angle between sun and moon, which ultimately determines the moon phase.)
Example: You like to become pregnant. You are born the 1.1.1970 at 8 o'clock. If you calculate you moon type you learn, that it was during waning moon at a moon angle of 274°.
Now you test with the moon angle calculator the 1st of August 2006, 12 o'clock and find out, that the moon angle was 80 "almost" correct ;-) So you try the 20 th of August, without calculating much, but this will show 323°. Since the moon angle changes every day by 12° (0-360) you can help yourself calculating 323° - 274° = 44 and divide this by 12. Then you get 3.66 comma whatsoever, that is the approximate number of days (per 12°), which are missing to 274. If you calculate the 16 th of August 2006 at 12 o'clock it turns out, that you were almost correct: 275°! Since the day before is the day with the highest probability, you better mark the 15. red in your calendar.
In order to find the next especially favorable days, you have to call to mind, that the moon needs approximately 29,5 days until it is in the same phase in the sky. Therefore it is best to test next the 12.4. (again 8 o'clock). You will find out that the moon angle is 272°. With his information you can - without much calculation - conclude, that the 11.4. is an especially favorable day for getting pregnant.
Sex: boy or girl?
The moon can influence the sex of a child, depending if it is fathered on a male or a female day. A child, who is fathered on a day, when the moon stands in female sign, (Taurus, Cancer, Virgin, Scorpion, Aries, Pisces) tends to be a girl, a child, who is fathered on a male day (Aries, Gemini, Leo, Libra, Sagittarius, Aquarius) tends to be a boy.
Hierbij ook nog wat informatie die ik ook op een andere site heb gevonden: https://community.babycentre.co.uk/p...or_ttc_girlboy
Hallo allemaal
Zou mij hier graag willen voorstellen, ik ben een moeder van 2 jongens (27jr)
Ik zit al op deze site sinds 4 jaren maar heb mijn sway steeds uitgesteld
door omstandigheden.
Nu ben ik op het punt gekomen dat ik echt weer kriebels krijg voor een baby
en het liefst een gezonde meisjes baby. Want ik wil maar al te graag nog een dochter toevoegen aan onze familie
Lange tijd heb ik uren verbracht op deze site om allemaal informatie
te verzamelen. Heb notities gemaakt, maar ben weer terug om nog meer
informatie op te krikken en ervaringen te lezen en delen met jullie.
Voor nu heb ik geplant mijn sway te beginnen begin maart 2018
En zou graag zwanger willen worden in juni al weten we niet hoe het loopt...
Wie gaat er ook rond deze tijd swayen?
Groetjes
Hey Onebigwish,
Ik ben mama van 1 zoontje van 2 jaar.
Ik zou ook heel graag zwanger zijn volgende zomer.
Volgend jaar ga ik een plan kopen.
Ga jij een plan kopen of op eigen houtje?
Hoi Elena !
Wat leuk dat jij er ook deze zomer voor gaat! Hoe lang wil jij het dieet gaan doen?
Ik ga het lekker op eigen houtje doen en wil het dieet 14 weken volgen.
Hey iedereen!
Vrijdag mijn plan ontvangen, al heel het weekend bezig met het door te lezen en te bestuderen.
Als er hier mensen kunnen meegeven wat ze allemaal eten/aten, dan zou dat super zijn. Ik ontving wel een 5 dagen maaltijdplan, maar geraak er niet zo wijs uit aangezien het artikels zijn die hier niet altijd te verkrijgen zijn of die anders noemen. M’n plan is morgen te starten met het dieet om dan eind januari/begin februari een attempt te doen [emoji4]
Alvast bedankt voor de tips!
-
-
Hey Boyboy, bedankt voor je antwoordje [emoji5]
Inderdaad ook LE dieet met 30-60gr vet en 40-60gr eiwit.
Kan je me even zeggen wat AVG is? [emoji51]
Gewone groentesoep goed? Zelfgemaakt? Pasta, best de gewone, geen volkoren, of kan dit geen kwaad?
Ik drink geen koffie en geen alcohol... [emoji57] Hopelijk is dat geen nadeel... ik las wel dat pepermuntthee goed is. Normaal drink ik ook geen thee, maar die opoffering wil ik wel doen [emoji4]
Ik heb ook een app toegevoegd om de calorieën en zo bij te houden.
Sorry voor al de vragen maar ik vind het enorm spannend!
Als ik je ergens mee kan helpen dan roep je maar! [emoji6]
-
Hallo dames,
Wil me hier even voorstellen ben een tijdje een stille lezer, ben een moeder van 2 jongens en zou graag nog een 3e kindje willen en als het voorbestemd is graag een meisje!
Ik had me altijd voorgesteld een gezin te hebben met dochters, kom zelf uit een gezin met allemaal zussen en zou het het geweldig vinden om ook zelf een dochter te hebben.
Was dan ook elke keer een teleurstelling om na de echo's van mijn zonen, te horen dat het jongens zijn.
Maar hoe cliché ook het klinkt; de liefde die we voelden toen ze werden geboren, je vergeet dan alles! :awe:
Ik was toen ook helemaal niet bekend met ingender/genderdreaming sites. Het enige wat ik toen wist was timing, en dat heeft bij mij dus niet gewerkt.
Ik heb me nu al een jaar of 5 verdiept hierin, en veel gelezen en aantekeningen gemaakt.
Heb ook een tijdje overwogen omdat het toch waarschijnlijk laatste kindje is om voor IVF/PGD te gaan, maar ik veranderde elke keer weer van gedachten en stelde elke keer alles uit... ook mede door de kosten en gedoe erom heen heb ik uiteindelijk na zo veel jaar besloten om de LE/IG dieet te gaan volgen.
Hier ben ik dan ook vorige week mee begonnen, en ben van plan om ongeveer het dieet 9 weken te volgen, en in januari mijn eerste poging te wagen.
Mijn sway zit er als volgt uit;
Eet voornamelijk vegetarisch, geen aardappels, tomaten, ui, knoflook, meer rijst met champignons, courgette, bloemkool, tauge, (groente met weinig voedingswaarde), af en toe vegetarisch burgers/falafel, weinig zout, ontbijt sla ik over heb 2 eetmomenten.
Eet dus rond 12.00/13.00 uur en dan weer rond 18.00/19.00 uur.
Drink geen thee meer, alleen koffie terwijl ik dat voorheen niet dronk. Niet snacken tussen door, cola zero blikje per dag.
Ik hou alles bij met een app, calorieën/vet/proteïne etc, ik zit gemiddeld rond de 1000 calorieën p/d.
En ben ook van plan om Clomid te gaan gebruiken (lage dosis 25 mg), het is niet voorgeschreven.
Als je terug kijkt naar de succes sway met Clomid dan zie je dat dat best hoog is.
Ik heb me hier in verdiept, weet wat het me je lichaam doet en de risico's die het mee brengt.
Maar dat is een keuze die persoonlijk is, en vind dat iedereen dat zelf moet weten.
Meer suggesties adviezen zijn welkom!
Wie gaat er ook in januari zijn eerste poging wagen?
Succes dames! :fx:
(Sorry is een lang verhaal geworden)
Welkom Lovely Pink! Je sway ziet er alvast zeer goed uit!
Ga je ook 60 minuten per dag bewegen?
Vitex zou volgens sommige ook wel werken zoals psylliumvezels omdat deze vet zouden absorberen.
One big wish: ik zou graag 3 maand het dieet volgen. Super dat je het op eigen houtje gaat doen!
Ik heb toch graag wat begeleiding bij het volgen van het plan. Het is mijn laatste kans voor een dochtertje dus ik wil alles op alles zetten.
Boyboy: in welke app hou jij alles bij? Eet jij dan elke week hetzelfde of probeer je toch wat te variëren ?
Waarom swayt koffie meisjes? Ik drink echt helemaal niet graag koffie.
Waarom mag ui niet? Mag er in tomatensaus dan helemaal geen ui of look?
Er zijn precies weinig Belgische vrouwen die een meisje willen want jullie zijn allemaal van Nederland zeker:)?
Ik ben van Belgie [emoji5], maar ik merk inderdaad dat er veel Nederlands dames zijn [emoji4]
Ik doe een poging sinds gisteren voor het dieet, maar het is wel even aanpassen! Ontbijt overslaan lukt me aardig. Maar dan de maaltijden samenstellen is toch niet zo evident.
Mag je tussendoor gewoon water drinken? Mag frisdrank en zit daar een limiet op? Mag kauwgom, of is het echt de bedoeling dat de maag niet in werking is [emoji51].
Dit zijn zo een paar vraagje die bij mij naar boven kwamen, maar denk dat er wel nog zullen volgen!
Lovelypink, wij zouden ook graag een attempt doen januari/februari.
Welke app gebruik jij om alles bij te houden?
Ik hoop dat het dieet me beter zal afgaan een keer ik het een paar dagen gedaan heb. Nu twijfel ik bij alles wat ik in m’n mond steek, zowel eten als drinken...
Gezien we bijna de enigste van Belgie zijn, hoop ik dat we elkaar veel tips kunnen geven [emoji5]
Dank je wel!
Ik denk dat de meeste dames inderdaad uit NL komen, maar dat maakt toch niet uit zo lang we hier met elkaar Nederlands kunnen communiceren is dat wel zo fijn!
Ik heb er zelf voor gekozen om niet te gaan sporten, deed dat wel voordat ik begonnen met de sway maar elke dag 60 min hardcore bewegen gaat me niet lukken.
En wat ik hier op de forum heb begrepen als je daar niet aan kan houden, er beter voor kan kiezen om helemaal niks te doen?
Bedoel je met Vitex niet Chitosan, (vezels die o.a. voor afvallen wordt gebruikt en het absobeert vet).
Omdat ik Clomid ga gebruiken is het niet toegestaan om Vitex te gaan gebruiken, Vitex verlaagt namelijk estrogeen en verhoogt progesterone.
Heel veel supplementen zijn niet toegestaan met Clomid, dus ik hou het bij Foliumzuur en Chitosan.
En voor mijn man OLE (olijfblad extract capsules).
Koffie schijnt roze te swayen, waarom dat zo is is niet helemaal duidelijk.
Ui en knoflook/look schijnen Testosteron te verhogen als ik het goed heb begrepen.
Als je er zonder kan is dat beter, of anders met mate gebruiken.
Je kan de app Fatsecret of Myfitnesspal gebruiken, daar kan je alles bijhouden wat betreft calorieen vet/proteine etc.
Hallo Aline,
Ik ben zelf van NL.
Je kan als je moeite hebt met samenstellen van de maaltijden naar voorbeelden kijken op het forum. Het is inderdaad soms even nadenken en aanpassen.
Water is zeker toegestaan, zit immers geen calorieen in en het is gezond om veel te drinken ik drink nu extra water geeft je wat vollere gevoel.
Frisdrank mag je ook tussendoor drinken, zolang het een light drank is zonder suiker dus met kunstmatige zoetstof zoals aspartaam die hebben geen calorieën.
Ik drink vaak Cola zero, het verlaagt de ph en houd het zo wat langer vol tussen de maaltijden.
Kauwgom mag ook suikervrije dan wel.
Ik gebruik de app Fatsecret om alles bij te houden, of je kan de app Myfitnesspal gebruiken.
Hoe lang ga jij de dieet volgen?
Dat klopt inderdaad. Couch potato is dan beter als je u er niet aan kan houden.
Sporten zou wel meer pink swayen maar ja. 60 minuten per dag sporten zie ik ook niet echt zitten.
Ja dat bedoel ik inderdaad. Gaat je gyn clomid voorschrijven?
Welke supps zijn dan nog niet toegestaan? Is cetirizine of baby asperine toegestaan?
Wat doet OLE voor de man?
Ui mag dan toch wel in soep of ook niet :)?
Je bent wel super goed voorbereid! Ik hoop alvast dat je swag mag lukken!
Had je bij 1 van je zoontje last van GD?
Hoi hoi Lovelypink !
Welkom! Je verhaal lijkt een beetje op het mijne Haha. Wat leuk dat jij er ook voor gaat volgend jaar. Spannend he? Hoe denk jij aan clomid te komen? Ga je het bestellen via internet? Ik hoop ook zo erg dat ik aan de clomid kom...
Lovelypink: Ik bedoel inderdaad chitosan.
Welke supps mag je allemaal niet nemen bij clomid? Ook geen cetirizine of babyasperine?
Wat doet OLE voor de man?
Je bent wel heel goed voorbereid!
Je mag toch wel ui gebruiken in je soep of saus?
Bij Clomid mag je weinig supplementen samen gebruiken, het kan de werking van Clomid tegen gaan.
Maar als je Clomid gaat gebruiken zijn de meeste supplementen sowieso overbodig wat ik heb begrepen.
Dit is wat Atomic Sagbrush zegt over antihistamine/Citrizine;
"If you're using Clomid, you need to forgo antihistamines all together. Clomid causes your CM to become hostile to sperm (and sways pink for this reason), and using both Clomid and antihistamines together may be too much of a good thing and make it impossible for the sperm to reach the egg. You may want to experiment on the days leading up to ovulation to see how much EWCM you are even producing".
*Clomid en andere supp:
DO NOT take Clomid with any other supplements that affect hormones (peppermint tea, soy, vitex, saw palmetto, licorice, green tea, cohosh - no one really needs to be taking cohosh anyway, evening primrose, tribulus terrestris, Lydia Pinkham, false unicorn root, and any of those Chinese herbs that we're really not too sure about). Clomid affects a very delicate balance of hormones and triggers a chain of cascading hormonal reactions and we do not want to interfere with any of those. Some hormonal herbal supplements will actually render the Clomid inactive.
That having been said, some people have taken vitex for an entire month or more (so AF-AF, every day without stopping) and then stopped the vitex on CD 1 and begun Clomid THAT month after having been on the vitex non-stop for an entire month or longer. I know of two people who did conceive baby girls doing this. Be sure that if you choose to take vitex all month, you use reliable birth control and do not TTC while taking vitex from O-af. Vitex is not safe to take during pg.
It is also best to not take anything to dry up your CM with Clomid or make it more hostile. No antihistamine, Sudafed, cranberry, aspartame, aspirin only under the advice of a doctor. You CAN take Robitussin with Clomid and in fact you SHOULD do so if swaying blue.
----------------------------------------------------------------------------
Wat betreft ui zoals ik eerder zei je kan het best vermijden, maar het is niet erg als je het af en toe gebruikt...ik vermijd het liever.
Ole schijnt volgen Atomic roze te swayen, waarom dat zo is is niet bekend. Wat ik wel weet is dat het heel gezond is, dus baat het niet schaad het niet denk ik...
Dag meiden, ik kom ook uit Nederland.Ik wil graag weten naar welke Europese kliniek ik het best kan gaan voor embryo selection? Ik hoor graag jullie ervaring. Mvg Charly