View Full Version : Het Nederlandse hoekje 2017
Citroentje
November 15th, 2019, 07:17 AM
Ik gebruik foliumzuur, chitosan en kaneeltabletten.
Wat doe jij precies Anna? Heb je nog tips?
@Eerised heel graag!
Anna277
November 15th, 2019, 07:30 AM
Oei ik weet niet of ik de beste ben om tips te geven gelet op dat ik veel te ver ben doorgeslagen. Ik deed het dieet. Ben van vlees eter meteen Vega gaan eten. Max 1500 kcal en ongeveer 30 gran vet en Max 40 gram proteïne. Daarnaast ben ik elke dag een uur gaan wandelen. Veeeeel te extreem. Ik zou zeggen bouw alles rustig af. Steeds minder vlees. Stel je ontbijt steeds iets verder uit. Vervolgens Dieet 1500-1800 (ik doe nu zelfs tot 2000). Blijf bijvoorbeeld eerst een periode op de Max zitten van LE. En kijk dan pas of het je fysiek lukt om te gaan sporten. Sporten is geen dealbreaker maar het schijnt goede resultaten te halen. Helaas voor mij geen optie meer. Kaneeltabletten heb ik van gelezen dat dit heel tricky is. Kaneel gooit je bloeddruk naar beneden en met het dieet, 2-3 x per dag eten, heb je het niet nodig. Volgens mij zeggen ze hier niet doen en anders enkel als je gewicht te verliezen hebt. Al met al, laat je lichaam wennen aan de veranderingen. Dat is mijn gouden tip. Ik ben inmiddels bijna een jaar verder. Eigenlijk is het dieet goed te doen, als je niet doordraait. Die 80% mentaliteit had ik ook moeten hebben 🤣
Citroentje
November 15th, 2019, 09:38 AM
Ow, ik dacht juist dat kaneel wel goed was, toch maar mee opletten dan🙈
Als ik zie hoe gemotiveerd jullie allemaal zijn ben ik soms bang dat ik te laks ben.
Ik zou graag willen sporten, maar mijn zoontje krijgt nog borstvoeding en wordt ‘s nachts vaak wakker, dus ik ben meestal blij als hij in bed ligt en ik op de bank kan neerploffen😅
Ik hou me ook voor dat als de 2e een jongen is dan is dat ook helemaal prima. Ben bang dat de teleurstelling anders te groot is.
Hoe denken jullie over baby aspirine? Dat overweeg ik er nog bij te nemen
Anna277
November 15th, 2019, 09:50 AM
Baby aspirine heb ik ook eens betrokken in mijn sway. Volgens mij krijgt het gemixte resultaten dus was niet bijzonder voor mij om erbij te blijven doen. Ik heb wel gelezen dat borstvoeding al girl-friendly is en een (pasgeboren) baby waarschijnlijk ook. Ik las ook ergens dat bij borstvoeding belangrijk is om kcal 1800-2000 te houden (en dat dit dus nog steeds LE is!). Al met al sta je er goed voor en heb je kaneel en aspirine niet nodig lijkt mij. Fiber krijgt wel goede resultaten maar ik gebruikte dat dus ook op het begin, al at ik maar 30 gram vet. Met een bmi lager dan 19 niet heel handig gebleken. Toen ik iets meer erover las, las ik dus dat met een lage bmi fiber niet wordt aangeraden. Ook dat is gebleken bij mij. Dus fiber (chitosan, ik gebruikte psyllium ) oké maar let wel op dat je dan voldoende vet binnen krijgt! Ik zou gewichtsverlies in de gaten houden. Als je steady blijft dan zit je goed. Een beetje eraf kan. Natuurlijk totaal afhankelijk van bmi.
Anna277
November 15th, 2019, 09:52 AM
Ps. Ik wist dus niet dat je vet nodig hebt! Je hebt vet nodig om hormonen te maken en je hebt hormonen nodig om te ovuleren enzovoort.
Citroentje
November 15th, 2019, 10:46 AM
Mijn baby is inmiddels alweer 17 maanden, maar borstvoeding liep vanaf het begin zo goed dat we gewoon doorgaan😬
Mijn bmi is 22,5 dus niet heel laag, een paar kilo lichter zou ik niet erg vinden.
Drink jij nog wel koffie of juist niet?
Ik ben een echte theeleut en heb gelezen dat zoethout en sterrenmunt juist goed zijn voor een lage bloedsuikerspiegel.
Wij willen in dec onze eerste poging doen dus ik ben nu wel wat strenger aan het dieten, maar ergens toch bang dat dit te kort is
Anna277
November 15th, 2019, 03:27 PM
Ja ik drink veel koffie. Deed ik al maar haalt heel goede resultaten. Als wij een poging doen drink ik daarvoor (minimaal 4 uur) en mijn vriend ook niet, geen koffie!
Anna277
November 15th, 2019, 03:28 PM
Ik drink alleen soms verse munt thee. Zoethout thee en drop etc eet/drink ik niet. Volgens mij verhoogt het bloeddruk en schijnt ook niet heel goed te zijn igv zwangerschap dus laat ik dat. Helaas, want drop vind ik heerlijk
Elena86
November 19th, 2019, 03:41 AM
Op 8 November is onze dochter geboren.
Het voelt soms echt nog onwerkelijk dat na al die jaren van hopen en maanden swayen ze er eindelijk is.
Veel succes aan de dames die aan het swayen zijn!
Ik heb trouwens wel de maanstanden betrokken in mijn sway en dan niet of het nieuwe of volle maan is.
Ik wou het enkel doen als de maan in een vrouwelijk teken stond.
The moon can influence the sex of a child, depending if it is fathered on a male or a female day. A child, who is fathered on a day, when the moon stands in female sign, (Taurus, Cancer, Virgin, Scorpion, Aries, Pisces) tends to be a girl, a child, who is fathered on a male day (Aries, Gemini, Leo, Libra, Sagittarius, Aquarius) tends to be a boy.
Elena86
November 19th, 2019, 03:45 AM
Kaneeltabletten en babyaspirine zijn niet goed volgens Atomic.
Ik heb enkel foliumzuur en psyllium husk genomen.
Mijn man elke dag vloeibare OLO en 1 glas sojamelk.
Citroentje
November 19th, 2019, 05:57 AM
Bedankt voor de tips Anna en Elena!
Gefeliciteerd Elena! Lijkt me heerlijk een kleine meid[emoji3059] Is alles goed gegaan?
Ik heb afgelopen dagen het forum doorgespit en die kaneeltabletten en babyaspirine laat ik maar achterwege. Ik probeer niet te snacken en maar 2 eetmomenten op een dag te hebben. Ik vind het heel lastig!
Naar de stand van de maan heb ik gekeken... Wij willen in december beginnen, maar de stand van de maan is op het moment van mijn ovulatie mannelijk, dus nu twijfel ik weer. Ik wil ook niet te lang wachten met de eerste poging.
Zijn er hier ook dames bij wie de maanstand niet klopte? Bij mijn zoontje klopte het namelijk wel[emoji85]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Anna277
November 19th, 2019, 06:07 AM
Waar en hoe kan je de maanstand checken? Ik was hier eerst helemaal niet mee bezig maar begin er ook steeds meer rekening mee te houden...
Anna277
November 19th, 2019, 06:09 AM
En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Elena. Wat bijzonder en fijn dat ze er is. Heb jij nog gouden tips? Afgezien van de maanstand?
eerised
November 19th, 2019, 11:47 AM
Hier klopte geen enkele maanstand, chinese kalender of wat dan ook.
Een bevruchting is naar mijn weten gewoon een biologisch proces.
Maar misschien ben ik wel veel te nuchter daarvoor.
Citroentje
November 19th, 2019, 01:58 PM
Eerised welke suplementen heb jij gebruikt?
eerised
November 19th, 2019, 02:12 PM
Eerised welke suplementen heb jij gebruikt?
Niets. Nee, zelfs geen foliumzuur
Elena86
November 20th, 2019, 04:42 AM
Bedankt voor de tips Anna en Elena!
Gefeliciteerd Elena! Lijkt me heerlijk een kleine meid[emoji3059] Is alles goed gegaan?
Ik heb afgelopen dagen het forum doorgespit en die kaneeltabletten en babyaspirine laat ik maar achterwege. Ik probeer niet te snacken en maar 2 eetmomenten op een dag te hebben. Ik vind het heel lastig!
Naar de stand van de maan heb ik gekeken... Wij willen in december beginnen, maar de stand van de maan is op het moment van mijn ovulatie mannelijk, dus nu twijfel ik weer. Ik wil ook niet te lang wachten met de eerste poging.
Zijn er hier ook dames bij wie de maanstand niet klopte? Bij mijn zoontje klopte het namelijk wel[emoji85]
De bevalling is oké verlopen. Ik was overtijd en moest worden ingeleid. De epidurale was niet goed gestoken dus heb uren pijn gehad terwijl dit niet nodig was.
Heb ook extreme zwangerschapsmisselijkheid gehad waardoor in het ziekenhuis ben opgenomen om wat aan te sterken aan het infuus.
Ik had geen problemen met de 2 eetmomenten en het niet snacken. Ik had dan weer meer problemen met geen vlees te eten.
Ik heb alles in de app fatsecret gestoken zodat ik toch binnen de limieten kon blijven.
https://lunarium.co/#
https://mooncalendar.astro-seek.com
Bij mijn zoontje klopte de maanstand ook.
Elena86
November 20th, 2019, 04:46 AM
En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Elena. Wat bijzonder en fijn dat ze er is. Heb jij nog gouden tips? Afgezien van de maanstand?
Ik denk dat de gouden tip is om niet te veel te stressen en het een beetje los te laten.
Je kan een perfecte sway hebben en toch een jongen krijgen en niet swayen en een meisje krijgen.
Elena86
November 20th, 2019, 04:49 AM
Daar heb je zeker gelijk in. Puur realistisch gezien is het ook enkel een biologisch proces. Volgens Atomic zijn de maanstanden ook onzin.
Toch heb ik wel al succesverhalen gelezen die de maanstanden volgen en ik wou weten dat ik alles geprobeerd had.
In de Chinese kalender geloof ik dan weer niet.
Anna277
November 20th, 2019, 05:03 AM
Dankjewel voor je tip. Ik ben vooral bezig met het niet stressen. Ik moet eerst maar eens een normale cyclus krijgen...
Het klinkt als een pittige zwangerschap en bevalling. Had je bij je zoontje ook zo’n last van misselijkheid? Des te fijner dat ze er nu is en je van je kindjes kan genieten.
eerised
November 20th, 2019, 05:04 AM
Ik heb helemaal niet streng geswayed. Ik heb vooral gekeken hoe ik leefde toen ik twee jongens kreeg en heel veel van die dingen dus niet gedaan.
Ook m’n man heeft deels meegedaan, geen vlees, stoelverwarming in de auto aan.
Elena86
November 20th, 2019, 05:06 AM
Ik had ook last van misselijkheid maar niet extreem.
Deze zwangerschap kon ik de eerste 4 maanden niet gaan werken.
Ik kon helemaal niks binnenhouden en had totaal geen energie.
Na 3 maand is het iets beginnen beteren maar ben tot de bevalling blijven overgeven.
Niet meer dagelijks zoals in het begin maar wel zeker nog elke week.
eerised
November 20th, 2019, 05:17 AM
Wat heftig Elena!
Ik was juist bij m’n jongens super misselijk en bij m’n dochter helemaal niet
Mama_G
November 27th, 2019, 07:13 PM
Hoi allemaal,
Zijn hier nog dames actief?
Ik start deze week met de diagnostiek bij Bert van Delen, Genesis.
Ik hoop wat lotgenoten te vinden :)
Groetjes!Spannend! Hoe is het gegaan?
Ik ben heel benieuwd wat er allemaal bij komt kijken.
Na jaren af en toe meelezen ga ik nu ook maar meedoen:)
Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Anna277
December 6th, 2019, 09:03 AM
Ik heb weer bijna een positieve ovulatietest. Wat is jullie ervaring? Springt het dan de volgende dag? En ik zit nu heel erg met de maanstanden. Nu zitten we in Aries (jongen?) en zondag pas in Taurus (meisje). Pfff. En bijna volle maan. Zouden jullie het hiervan laten afhangen?
eerised
December 6th, 2019, 09:14 AM
Ik heb weer bijna een positieve ovulatietest. Wat is jullie ervaring? Springt het dan de volgende dag? En ik zit nu heel erg met de maanstanden. Nu zitten we in Aries (jongen?) en zondag pas in Taurus (meisje). Pfff. En bijna volle maan. Zouden jullie het hiervan laten afhangen?
Morgen of overmorgen zal je ei wel springen.
En nee ik zou t er niet van laten afhangen, ik ben daar helemaal niet mee bezig geweest en heb gewoon een meisje gekregen
Anna277
December 6th, 2019, 12:29 PM
Ik denk dat we het maar gewoon gaan proberen. Dit is mijn tweede ovulatie in een hele lange tijd en vorige keer was mijn lp heel erg kort. Hopelijk deze keer iets langer. Het zou bijna ongelofelijk zijn dat mijn lp nu lang genoeg is om een eventueel bevruchte eicel de kans te geven om in te nestelen. Beetje bij beetje. Wel spannend
Anna277
December 6th, 2019, 02:37 PM
En dan nog een vraag omdat ik nu een nieuwe balans probeer te vinden. Eten/aten jullie helemaal geen volle melk producten/eieren/vlees? Of alleen niet in de eerste twee weken van de cyclus?
Om mijn hormonen wat handvatten te geven heb ik het advies gevolgd van Atomic om een keer per dag een volle melk product te eten en ik heb zo’n 3-4 eieren per week gegeten. Tot vorige week heb ik eens in de week een klein stukje vis gegeten. Ik wil dat nu laten vallen omdat het beter gaat. Maar zit dan nog met de eieren en/of volle melkproducten. Ik hou voorlopig nog 1800 kcal aan tot een derde cyclus. Pas dan zou ik misschien of meer kunnen bewegen of zakken met kcal. Nu wil ik vis dus laten vallen maar misschien moet ik een cappuccino / plak kaas per dag erin houden en een aantal eitjes. Aten/dronken (Eten/drinken) jullie dit weleens?
Anna277
December 7th, 2019, 03:26 PM
Nou ik ben er maar druk mee. Vanochtend spatte de tweede streep op de ovulatietest eraf. Komt mijn man net super ziek uit werk! Ik weet dus niet of het er vanavond nog in zit. Zijn we morgen te laat?
Fiep
December 9th, 2019, 10:41 AM
Juist doen! Zieke man werkt ook mee voor een meisje!
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Anna277
December 9th, 2019, 12:18 PM
Dankjewel voor je reactie Fiep! Dat dacht ik ook!
Elena86
December 16th, 2019, 03:37 AM
En dan nog een vraag omdat ik nu een nieuwe balans probeer te vinden. Eten/aten jullie helemaal geen volle melk producten/eieren/vlees? Of alleen niet in de eerste twee weken van de cyclus?
Om mijn hormonen wat handvatten te geven heb ik het advies gevolgd van Atomic om een keer per dag een volle melk product te eten en ik heb zo’n 3-4 eieren per week gegeten. Tot vorige week heb ik eens in de week een klein stukje vis gegeten. Ik wil dat nu laten vallen omdat het beter gaat. Maar zit dan nog met de eieren en/of volle melkproducten. Ik hou voorlopig nog 1800 kcal aan tot een derde cyclus. Pas dan zou ik misschien of meer kunnen bewegen of zakken met kcal. Nu wil ik vis dus laten vallen maar misschien moet ik een cappuccino / plak kaas per dag erin houden en een aantal eitjes. Aten/dronken (Eten/drinken) jullie dit weleens?
Ik at wel nog vlees af en toe maar dan zo weinig dat het binnen de limieten bleef.
Smiddags heb ik wel maanden speltcrackers met hummus en soep gegeten en nooit vlees.
Ik at eigenijk heel sober en heb nooit cappuccino of een plak kaas gegeten.
Wat ik wel af en toe deed tijdens een cheatday was een pizza eten.
Uiteindelijk mag je alles eten en drinken zolang het maar binnen de limieten blijft.
Anna277
December 16th, 2019, 04:21 AM
Dat geeft wat inzicht dank! Wat voor soepjes at jij? Ik probeer tomaten nog steeds zoveel mogelijk te ontwijken. En maakte je zelf soep? Of uit pak?
Elena86
December 18th, 2019, 03:13 AM
Ik maakte altijd zelf soep. Geen tomatensoep want dat eet ik niet graag.
Voornamelijke courgette, prei en erwten en enkel met groentenbouillon.
Smorgens dronk ik enkel een tas zwarte koffie en voor de rest van de dag en avond geen snacks.
Anna277
December 27th, 2019, 06:51 PM
Een beetje een late reactie Elena, maar veel dank. Ik ben nu , oa door jouw reactie, ook gewoon begonnen met soepjes. :)
Naj90
January 4th, 2020, 06:44 AM
Hi iedereen!
Wat een leuke thread hier. Heel motiverend om al die gelukte sways te zien, gefeliciteerd met al jullie meisjes [emoji3526]
Ik heb al een zoon van maart 2018, en wil nu beginnen swayen in maart. Ik ben nu twee weken op het LE dieet. In die twee weken heb ik wel twee cheatdays gehad (feestdagen).
Mijn dag ziet er meestal zo uit:
Ontbijt: toastjes met jam of heel soms wat pindakaas. Koffie erbij met wat rijstemelk en een appel met kaneel.
Lunch: matze crackers met wat jam
Avond: -rijst met groenten
- groentenwraps
- zelfgemaakte pizza met wraps: heel klein beetje tomatenvlees, groenten zoals champignons en courgettes
- salade met groenten, komkommer, falafel, mozarella
Drank: cola zero, kokoswater, koffie
Supplementen: psyllium husk bij avondmaal
Ziet dit er allemaal een beetje oke uit?
@Fiep ik zag dat je een dieet had geplaatst waarbij het LE dieet 4 weken wordt gebruikt en dan een iets strenger dieet 2 weken voor conceptie. Is dit dus al na 6 weken effectief?
Ook zag ik in de twee weken voor conceptie gebruik van saw palmetto. Is dit aan te raden?
eerised
January 4th, 2020, 07:09 AM
Ik zou t ontbijt skippen en alleen de koffie drinken (als je dat lukt)
Verder ziet t er goed uit!
Naj90
January 4th, 2020, 07:27 AM
Ohja met ontbijt bedoel ik dus 12u/13u en lunch is mijn ‘tussendoor’ enkel als ik echt honger heb rond 16u. Als ik geen tussendoortje heb gegeten dan eet ik avondmaal om 18u en als ik het wel heb gegeten, eet ik pas weer om 19u.
Eerised, jouw sway was echt goed, proficiat!
Sporten doe ik wel niet, zou ik hier misschien beter mee beginnen? Het is gewoon heel veel om elke dag naar de gym te gaan...
eerised
January 4th, 2020, 07:34 AM
Ik heb ook niet gesport want kreeg twee jongens toen ik dat wel deed.
Maar ii zie wel veel succes door de cardio.
Volgens mij is het wel: of sporten en ervoor gaan en niks doen
Naj90
January 4th, 2020, 07:38 AM
Ja dat lees ik dus ook, dus moest ik eraan beginnen moet ik blijven sporten. Ik eet nu ongeveer 1200 cl per dag, ik kom gewoon niet aan meer cl. Volgens mij is dit echt zwaar in combinatie met sporten.
lovemyboy01
January 4th, 2020, 07:56 AM
Hey meiden! Leuk om te zien dat er weer actief gepost wordt hier!
Ik ben inmiddels verhuisd en weer gestart om mijn ontbijt steeds later te nemen.
Ik zie er tegenop om weer zoveel koolhydraten te eten, mijn lichaam vindt dat echt niks.
In februari gaan we er weer voor, dan zijn we al een heel stuk in de verbouwing.
Happy swaying iedereen!!! Dat 2020 weer wat mooie meisjes mag voortbrengen!
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
lovemyboy01
January 4th, 2020, 07:57 AM
Ja dat lees ik dus ook, dus moest ik eraan beginnen moet ik blijven sporten. Ik eet nu ongeveer 1200 cl per dag, ik kom gewoon niet aan meer cl. Volgens mij is dit echt zwaar in combinatie met sporten.Hey Naj, waarom zo weinig? Als ik zo weinig eet stop ik ook echt met menstrueren.
Misschien een idee om wat calorieën te gaan drinken?
Naj90
January 4th, 2020, 08:02 AM
Oh, leuk nog iemand die gaat swayen in 2020! Ben je al even op het dieet? Of hoelang ga jij het doen?
Ik geraak gwn vol van die koolhydraten en cola zero, zijn er dingen met veel calorieën die ik kan eten of drinken? Zonder veel vet of eiwitten?
lovemyboy01
January 4th, 2020, 08:08 AM
Hey Naj!
Ik ben al eventjes bezig: in juli '19 heb ik een miskraam gehad, daarna even pauze genomen.
In juli had ik een mooie sway met cardio alles! Nu doe ik het iets rustiger aan.
Een blikje frisdrank zou bv al wat calorieën geven!
Of iets lekkers, een eierkoek ofzoiets.
Ik heb nooit zo'n problemen om aan de calorieën te komen (echt een zoetekauw!)
Laat je in ieder geval niet gek maken. Ik weet van mezelf dat alles onder de 1500 kcal niet te doen is voor mij, dus dan hou ik het niet vol.
Je eten klinkt wel echt top verder! Goede inspiratie voor mij :)
Naj90
January 4th, 2020, 08:21 AM
Wat erg om te horen [emoji20]. Ik hoop alvast dat 2020 jouw jaar wordt! Heb jij al kinderen trouwens?
Ik drink zoveel cola zero dat ik nog niet gedacht heb aan gewone frisdrank, kan mijn tekort snel naar boven halen zoals je zegt, of een koek inderdaad. Ik realiseer me net ook dat ik jam eet met 65% minder suiker, m.a.w heel weinig calorieën.
Denk dat ik dus maar gewone jam ga halen, daar zitten veel meer calorieën in!
Mijn menstruatie heb ik momenteel geen zicht op aangezien ik mijn spiraaltje er deze maand uit ga halen. Denk dat ik dan nog wel een ontregelde cyclus ga hebben...
Anna277
January 4th, 2020, 08:29 AM
Ik ben ook gestopt met menstrueren met 1200-1500 kcal en sporten... het heeft lang geduurd (en meer kcal en bepaalde voeding) om het weer terug te krijgen. Voor mij niet de moeite waard. Ik had veel liever gewoon 1500-1800 gedaan met sporten. Ik zit nu eindelijk weer op 1500-1800 (zonder sporten). Wij hebben deze maand er een gooi op gedaan. Ik zit in mijn 2ww. Ik heb een jaar op het dieet gezeten en van januari tot oktober niet (van mezelf ) gemenstrueerd. Drama! Ik zou het advies van de meiden van dit forum allemaal meenemen! 1200 kcal echt niet nodig.
Anna277
January 4th, 2020, 08:41 AM
Ps. Het hangt natuurlijk ook een beetje af of je gewicht te verliezen hebt. Ik denk als je gewicht in de gaten houdt dat het misschien wel kan. Ik ben bovendien begonnen met na een miskraam dus mijn cyclus was al van slag. Al met al zou ik straks je cyclus en gewicht in de gaten houden.
Ik ben ook gestopt met menstrueren met 1200-1500 kcal en sporten... het heeft lang geduurd (en meer kcal en bepaalde voeding) om het weer terug te krijgen. Voor mij niet de moeite waard. Ik had veel liever gewoon 1500-1800 gedaan met sporten. Ik zit nu eindelijk weer op 1500-1800 (zonder sporten). Wij hebben deze maand er een gooi op gedaan. Ik zit in mijn 2ww. Ik heb een jaar op het dieet gezeten en van januari tot oktober niet (van mezelf ) gemenstrueerd. Drama! Ik zou het advies van de meiden van dit forum allemaal meenemen! 1200 kcal echt niet nodig.
Naj90
January 4th, 2020, 08:42 AM
Wat hevig, Anna! Lijkt me heel intens, niet wetende wanneer je menstruatie terug zou komen. Kwam jij ook aan je vetten en eiwitten? Nu moet ik zeker zien dat ik minstens aan 1500 kom. Ik vind ook dat er heel veel goeie raad zit in deze thread.
Spannend, ik hoop mee met jou! Heb je ook abstain gedaan? Dat is wat wij gaan doen denk ik.
Naj90
January 4th, 2020, 08:46 AM
Ps. Het hangt natuurlijk ook een beetje af of je gewicht te verliezen hebt. Ik denk als je gewicht in de gaten houdt dat het misschien wel kan. Ik ben bovendien begonnen met na een miskraam dus mijn cyclus was al van slag. Al met al zou ik straks je cyclus en gewicht in de gaten houden.
Wel, ik ben dus ong 20 januari begonnen. Ik woog toen 60kg (ben 1m67). Momenteel weg ik 57,5. Dus er is al iets af, maar het valt volgens mij nog mee?
Ik was hiervoor iemand die continue at, kleine snackjes tot voor ik ging slapen haha. Misschien is het daarom dat ik grote porties in 1x zo moeilijk vind.
Anna277
January 4th, 2020, 08:50 AM
Daar heb je wel een punt, mijn vet en eiwitten waren de eerste drie minimaal en toch vaak eronder. Ik gebruikte ook psyllium vezels. Toen ik na 3 maanden het probleem onder de loop kwam ben ik gaan plussen met vet. Het heeft toen dus alsnog een half jaar geduurd. Uiteindelijk heb ik met meer kcal mijn cyclus terug gekregen. Al met al te weinig vet en kcal (en eiwit). Psyllium doe ik niet meer en ik ga liever gewoon wat lager in de vetten zitten. Nu sowieso minimaal 40 gram. Abstain hebben wij niet gedaan op advies van Atomic, mijn man is al wat ouder en dus schijnt dat niet echt goed te zijn. Wel 1 poging.
Naj90
January 4th, 2020, 09:29 AM
Ik denk dat dat een goeie keuze is geweest om naar boven te gaan met alles. Het is makkelijk om jezelf hierin te verliezen en te hard te willen swayen, terwijl het niet nodig is.
Bedankt voor de heads up, ik ga hier zeker rekening mee houden. Ik pak ook psyllium vezels maar enkel wanneer mijn avondmaal meer vetten bevat.
Motherofdragonz
January 11th, 2020, 03:31 AM
Hoi allemaal
Ik lees al even mee en wil binnenkort ook gaan swayen.
Ik ben momenteel begonnen met het overslaan van het ontbijt en het drinken van pepermunt thee.
Het LE dieet vind ik heel moeilijk, ik kan gewoon moeilijk bepalen wat wel/niet mag.
Ook heb ik calcium/magnesium citraat besteld, hier lees ik echt positieve ervaringen over ivm het swayen.
Maar het is allemaal zo moeilijk, er zijn zoveel verschillende methodes dat ik door het bos de bomen niet meer zie...
Ik heb ook Crystal light besteld want lust absoluut geen cola en sinaas/Citroën zou dan weer jongen swayen.
Anna277
January 12th, 2020, 08:58 AM
Dames, totaal onverwacht maar ik heb een zwangerschapstest met een licht streepje in handen. Ik zit 10-11 dpo. Jeetje.. had niet verwacht dat het de eerste ronde zou lukken. Nu hopen dat een jaar swayen de laatste paar compensatie maanden heeft goed gemaakt. Al heb ik gedroomd over een jongen. Jeetje het is nu wel echt hoor. Ik dacht we mogen nog even
Naj90
January 12th, 2020, 07:03 PM
Hoi allemaal
Ik lees al even mee en wil binnenkort ook gaan swayen.
Ik ben momenteel begonnen met het overslaan van het ontbijt en het drinken van pepermunt thee.
Het LE dieet vind ik heel moeilijk, ik kan gewoon moeilijk bepalen wat wel/niet mag.
Ook heb ik calcium/magnesium citraat besteld, hier lees ik echt positieve ervaringen over ivm het swayen.
Maar het is allemaal zo moeilijk, er zijn zoveel verschillende methodes dat ik door het bos de bomen niet meer zie...
Ik heb ook Crystal light besteld want lust absoluut geen cola en sinaas/Citroën zou dan weer jongen swayen.
Welkom!
Het is vooral belangrijk dat je inderdaad ontbijt overslaat waardoor je 12 tot 16 uur niets eet. Je vetten en eiwitten tot een minimum houden 40/50g. Ik wou ook pepermuntthee drinken, maar toen ik het AS vroeg, zei ze dat het eigenlijk niet werkt.
Wanneer wil je graag beginnen?
Naj90
January 12th, 2020, 07:07 PM
Dames, totaal onverwacht maar ik heb een zwangerschapstest met een licht streepje in handen. Ik zit 10-11 dpo. Jeetje.. had niet verwacht dat het de eerste ronde zou lukken. Nu hopen dat een jaar swayen de laatste paar compensatie maanden heeft goed gemaakt. Al heb ik gedroomd over een jongen. Jeetje het is nu wel echt hoor. Ik dacht we mogen nog even
Wat spannend! Ik hoop met jou mee. Wat ze meestal zeggen is dat je over het omgekeerde geslacht droomt...
Anna277
January 13th, 2020, 02:52 AM
Het zou wat zijn. Het moet eerst nog blijven plakken. Vanochtend was temp weer laag :( wel nog licht streepje test
Elena86
January 13th, 2020, 03:52 AM
Proficiat Anna! Hoeveel kindjes heb je al? En veel succes aan de nieuwe dames.
@Motherofdragonz, zo moeilijk is het LE dieet niet. Je mag eten wat je wilt zolang het maar binnen de limieten is.
lovemyboy01
January 13th, 2020, 03:58 AM
Wow Ana van harte!! Wat een prachtig nieuws! Ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ik hoop dat alles goed gaat voor je.
Hopelijk heb ik over 2 weken hetzelfde nieuws!
Naj90
January 13th, 2020, 05:35 AM
Ik duim voor jullie!! Ik begin nu aan mijn 4de week dieet. Ik begin het gewoon te worden, maar ik mis de tussendoor snackjes wel. Ik doe nu ook 5x per week power walking.
Mijn DH heeft besloten dat hij wil beginnen met gewichten liften met de daarbijhorende proteinenshakes. Deed iemand van jullie DH’s dit ook tijdens het swayen? Lijkt me niet echt verstandig, zou ik het hem afraden?
Anna277
January 16th, 2020, 02:16 PM
Dank jullie wel! Het begint een beetje te landen. Niet gedacht dat het zo snel zou lukken. Nu heb ik bijna moeite om van het dieet af te stappen, sommige dingen was ik wel aan gewend en fruit/nootjes eten voelt onwennig. Ik ga rustig aan ook weer wat vlees eten. Totaal geen behoefte meer aan maar ik probeer gevarieerd te eten tijdens de zwangerschap. Ook zit ik nog een beetje met de vorige miskraam dus hopelijk blijft het plakken.
We zitten nu met 4 mannen (mijn man en drie jongens) in een huis dus ik ben benieuwd of ik de enige lady blijf of dat ik van mijn troon word gestoten (want zo is het wel echt, al mijn mannen zijn zo lief voor mij).
@Naj90: mijn man deed ook krachttraining en ging zelfs shakes drinken en wij hebben in overleg beslist dat hij hiermee zou stoppen. Hij is een jaar gestopt met sporten voor onze poging. Ik lees echter dat DH weinig invloed heeft en ik kan ook nog niet bevestigen of het in mijn geval heeft gewerkt (I know, veel meer factoren...)
Motherofdragonz
January 21st, 2020, 02:27 PM
Dank je!
Ik kreeg geen melding van je bericht, dus zie het nu pas 🙈
Pepermuntthee drink ik ook 😊
Wat doen jullie met zuivel?
Nemen jullie calcium en magnesium citraat?
En hebben jullie tips voor maaltijden? Ik probeer nu zoveel mogelijk veggie maar vind het zó moeilijk maaltijd samen te stellen! Ik leef precies op vlees, tomaten(saus) en kaas.
Oh en Anna, gefeliciteerd! 🎀🤞🏼
jos85
January 23rd, 2020, 01:06 PM
Dag allemaal,
Ik lees al even mee maar zou nu (ik wil gaan beginnen met swayen) ook graag mee schrijven. Heb al veel info opgeslagen en wil nog alles gaan uitwerken. Gestopt met ontbijten en 2 maaltijden per dag vast om te wennen :)
Maar inspiratie en tips zijn zeer welkom! Heeft er nog iemand een uitgeschreven dagmenu bijv liggen? Zo lastig om te bedenken, vooral de avondmaaltijden..
En oh ja, wat geweldig om dat stukje te lezen van ‘how we got our girls’! (Of volgens mij was de titel nog wat anders) haha maar heel herkenbaar..
Merk dat het, na twee jongens en een enorm blauwe levensstijl, het enorm moeilijk is om dit te veranderen.. herkennen jullie dat? Weinig inspiratie omdat je in een bepaalde leefstijl zit?
Groetjes
Motherofdragonz
January 23rd, 2020, 01:12 PM
Dag allemaal,
Ik lees al even mee maar zou nu (ik wil gaan beginnen met swayen) ook graag mee schrijven. Heb al veel info opgeslagen en wil nog alles gaan uitwerken. Gestopt met ontbijten en 2 maaltijden per dag vast om te wennen :)
Maar inspiratie en tips zijn zeer welkom! Heeft er nog iemand een uitgeschreven dagmenu bijv liggen? Zo lastig om te bedenken, vooral de avondmaaltijden..
En oh ja, wat geweldig om dat stukje te lezen van ‘how we got our girls’! (Of volgens mij was de titel nog wat anders) haha maar heel herkenbaar..
Merk dat het, na twee jongens en een enorm blauwe levensstijl, het enorm moeilijk is om dit te veranderen.. herkennen jullie dat? Weinig inspiratie omdat je in een bepaalde leefstijl zit?
Groetjes
Welkom!
Hier ook op die manier gestart.
Ben nu ook dreammember geworden, vind het echt de moeite waard. En heb een persoonlijk swayplan aangevraagd omdat ik het bos door de bomen niet meer zie... Ben al wel wat wijzer geworden uit de info die ik nu al te zien krijg!
Ik drink ook pepermunt thee verder en mijn man gaat aan de cola light zonder cafeïne vanaf we gaan TTC’en.
Mijn avondmaal vanavond:
2 maistortilla’s
50 gram zure room
50 gram pikante tomatensaus
50 gram veggie gyros
Wat sla
2 champignons
Was echt heel lekker! En bleef binnen de grenzen.
Heb je al een app gedownload om je maaltijden bij te houden?
jos85
January 23rd, 2020, 01:57 PM
Dankjewel!! Dat klinkt inderdaad nog wel als een goeie maaltijd :)
Ga me ook nog verdiepen in dream memberschap..
heb 3 jaar geleden al dat 21-day maal plan aangeschaft maar werd daar toen niet heel wijs uit gek genoeg.. alles in het Engels (vooral de recepten) maakte het ook erg ingewikkeld.. het heeft toen, door allerlei omstandigheden, stil gelegen maar we zijn nu voornemens er echt voor te gaan.
Heb de app mijn Eetmeter om alles bij te houden. Maar ik heb echt het gevoel dat ik volledig anders moet gaan eten dan ik deed..
en ik ben al niet een echt creatieve kok.
Gebruik je nog supplementen? Of je man?
Motherofdragonz
January 23rd, 2020, 02:01 PM
Dankjewel!! Dat klinkt inderdaad nog wel als een goeie maaltijd :)
Ga me ook nog verdiepen in dream memberschap..
heb 3 jaar geleden al dat 21-day maal plan aangeschaft maar werd daar toen niet heel wijs uit gek genoeg.. alles in het Engels (vooral de recepten) maakte het ook erg ingewikkeld.. het heeft toen, door allerlei omstandigheden, stil gelegen maar we zijn nu voornemens er echt voor te gaan.
Heb de app mijn Eetmeter om alles bij te houden. Maar ik heb echt het gevoel dat ik volledig anders moet gaan eten dan ik deed..
en ik ben al niet een echt creatieve kok.
Gebruik je nog supplementen? Of je man?
Momenteel nemen we nog geen supplementen.
Ik ga wel LR nemen als we echt TTC’en. Mijn man weet ik niet, in de statistieken zie ik dat er meer succes is als de man geen supplementen neemt...
Ik wacht wat Atomic zegt in mijn swayplan 😊
Tot nu toe lukt het LE dieet wel maar euhm, je mag echt amper zout eten... Daar ga ik vanaf volgende week op letten. Ik probeer nu elke week mijn sway wat aan te passen, ineens alles tegelijk lukt me niet.
jos85
January 23rd, 2020, 02:14 PM
Dat klinkt inderdaad verstandig.. hoelang ga je swayen voordat je ttc?
ik lees enerzijds dat je nog wel aardig hetzelfde mag eten maar vooral moet oppassen met de hoeveelheden. Heel stom, maar kan ik dan het Sonja bakker boek bijv ook inzetten en daarin dingen aanpassen?
Ik moet echt met iets van een eetschema gaan werken dagelijks om het vol te houden en aangezien ik daar ook eerder mee ben afgevallen..
En hoe ziet jouw gezin eruit?
Elena86
January 31st, 2020, 10:52 AM
Momenteel nemen we nog geen supplementen.
Ik ga wel LR nemen als we echt TTC’en. Mijn man weet ik niet, in de statistieken zie ik dat er meer succes is als de man geen supplementen neemt...
Ik wacht wat Atomic zegt in mijn swayplan
Tot nu toe lukt het LE dieet wel maar euhm, je mag echt amper zout eten... Daar ga ik vanaf volgende week op letten. Ik probeer nu elke week mijn sway wat aan te passen, ineens alles tegelijk lukt me niet.
De zout inname is volgens Atomic niet zo belangrijk. Ik maakte bij mijn sway daar ook zorgen over maar was dus niet nodig.
Motherofdragonz
January 31st, 2020, 02:17 PM
De zout inname is volgens Atomic niet zo belangrijk. Ik maakte bij mijn sway daar ook zorgen over maar was dus niet nodig.
Ooooeeeef!!!
Maar dan nog, wat aten jullie eigenlijk?
Recepten of voedingsmiddelen zijn erg welkom.
Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Elena86
February 4th, 2020, 06:10 AM
Ooooeeeef!!!
Maar dan nog, wat aten jullie eigenlijk?
Recepten of voedingsmiddelen zijn erg welkom.
Ik zie door het bos de bomen niet meer...
Smorgens enkel 1 zwarte koffie
Smiddags altijd soep met crackers en hummus.
Savonds rijst, aardappelen, pasta met groenten of stukje vega vlees vervanger.
En voor het eten 2 pilletjes psyllium husk. Zo sober mogelijk dus.
Motherofdragonz
February 4th, 2020, 03:14 PM
Smorgens enkel 1 zwarte koffie
Smiddags altijd soep met crackers en hummus.
Savonds rijst, aardappelen, pasta met groenten of stukje vega vlees vervanger.
En voor het eten 2 pilletjes psyllium husk. Zo sober mogelijk dus.
Geen saus bij de pasta?
Ik lijk niet aan mijn calorieën te komen anders.
Deed je ook aan sport?
Elena86
February 5th, 2020, 03:20 AM
Geen saus bij de pasta?
Ik lijk niet aan mijn calorieën te komen anders.
Deed je ook aan sport?
Een keer per week at ik spaghetti dus wel saus.
Ik kwam ook niet aan mijn calorieën maar ik ben sowieso al een kleine eter.
Neen, ik was een couch potato:rolleyes:
Motherofdragonz
February 5th, 2020, 04:19 AM
Een keer per week at ik spaghetti dus wel saus.
Ik kwam ook niet aan mijn calorieën maar ik ben sowieso al een kleine eter.
Neen, ik was een couch potato:rolleyes:
Ik moet echt sporten van Atomic omdat ik PCOS heb.
Maar God, wat is dat zwaar 🙊
Ik zou echt elke dag pasta kunnen eten denk ik. Al kan dat niet met de kindjes natuurlijk.
Anna277
February 5th, 2020, 09:33 AM
Ik vind dit wel heel weinig. Ik heb dit ook gedaan omdat ik dacht dat ik niks meer kon eten en ovuleerde niet meer met deze hoeveelheden. (En ik was daarvoor ook een kleine eter) Volgens mij is 1500 echt ok voor een dochter en met elke dag sporten nog wel meer. Ik zou eerder op de voedingsmiddelen met minder voedingswaarde gaan zitten dan. In ieder geval zou ik het afbouwen en zodra je blijft ovuleren zit je goed.
Naj90
February 5th, 2020, 01:56 PM
Ik eet meestal toastjes of wit brood als lunch met jam of nutella. In de avond eet ik nu vooral pasta met groentjes en room (light). Ik eet ook wel pita met falafel, wraps als pizza. Ik gebruik dus nog steeds wel zuivel om aan vet te geraken maar wel light.
Meestal maak ik calorieën goed door snoepgoed want anders kom ik er ook niet. Ik eet ong 1200 per dag. Naar zout kijk ik niet echt, maar eet daar wel veel minder van dan ervoor
Ik sport 4-5 keer per week voor 50-60 min.
jos85
February 5th, 2020, 02:20 PM
Wat fijn om te lezen wat jullie eten! Mijn plan is bijna klaar.. hopelijk geeft dat ook meer houvast.
Ik zit nu vooral aan de wraps, met humus en sla en komkommer (evt courgette)..
en crackers met lichte roomkaas en komkommer.
Maar de avonden vind ik echt lastig, ben echt een Italiaanse eter (pizza en pasta met rode saus, veel tomaten etc).
Dus erg lastig om vervanging te vinden.
Vind het knap dat jullie op zo weinig calorieën nog kunnen sporten!! Ik probeer nu een aantal avonden per week een stuk te wandelen, is dat ook in de goede richting?
En mochten jullie nog goede recepten weten?
Naj90
February 5th, 2020, 06:31 PM
Dat klinkt al erg goed qua eten, ik eet af en toe nog wel rode tomatensaus maar ik zorg gewoon dat het binnen de limieten past, uiteindelijk mag alles zolang je binnen de proteïnen en vetlimieten blijft.
Met sporten bedoel ik ook gewoon powerwalking, alleen dit vind ik uit te houden, zou echt geen 50min kunnen hardlopen of fietsen!
Motherofdragonz
February 16th, 2020, 11:47 AM
Ik eet best wel vaak pasta met tomatensaus. Atomic zegt dat dat prima kan binnen de grenzen. Ik zit wel op het PCOS dieet dus moet 50-60 gram vetten en eiwitten.
Maar oh, ik twijfel zo vaak aan mezelf! Of krijg ‘s avonds honger en zit dan toch aan de chips ofzo...
Hebben jullie tips voor die late honger?
Elena86
February 25th, 2020, 06:42 AM
Ik nam psyllium husk van holland and barret en dat neemt de honger wat weg.
Groentenchips maken is mss ook een mogelijkheid?
Ik eet best wel vaak pasta met tomatensaus. Atomic zegt dat dat prima kan binnen de grenzen. Ik zit wel op het PCOS dieet dus moet 50-60 gram vetten en eiwitten.
Maar oh, ik twijfel zo vaak aan mezelf! Of krijg ‘s avonds honger en zit dan toch aan de chips ofzo...
Hebben jullie tips voor die late honger?
ProudMom90
June 19th, 2020, 03:58 PM
Hallo lieve dames,
Zijn er nog dames hier actief die of een succesvolle sway hebben gehad voor een meisje of andere dames die bezig zijn met swayen voor een kleine meid?
Ik hoor het graag :)
Zelf ben ik begonnen met swayen en willen gaan proberen voor een tweede wondertje in oktober/november (of toch iets eerder als ik veel last blijf houden van mijn spiraal haha)
Liefs Emily!
Motherofdragonz
June 20th, 2020, 06:27 AM
Hallo lieve dames,
Zijn er nog dames hier actief die of een succesvolle sway hebben gehad voor een meisje of andere dames die bezig zijn met swayen voor een kleine meid?
Ik hoor het graag :)
Zelf ben ik begonnen met swayen en willen gaan proberen voor een tweede wondertje in oktober/november (of toch iets eerder als ik veel last blijf houden van mijn spiraal haha)
Liefs Emily!
Hoi Emily!
Ik ben zelf gestart begin februari en we hebben nu 2 rondes achter de rug.
3de keer, goede keer?
Ben je al gestart met het dieet? En lukt het je wat?
ProudMom90
June 30th, 2020, 04:23 PM
Hoi Motherofdragonz,
Hoop voor je dat driemaal scheepsrecht is!!
Ik ben al wel begonnen deels met het dieet. Ik ontbijt nu vaak vrij laat en eet dan alleen lunch en avondeten maar ik merk dat ik niet aan mn calorieën, vetten of proteïne kom, zit overal te laag, best lastig vind ik.
Omdat ik zoveel last had van mijn spiraal is deze er vandaag uit gehaald. Dus misschien dat we alsnog eerder beginnen.
Spannend!!
Ben heel benieuwd hoe het met je zal gaan deze ronde!
Motherofdragonz
June 30th, 2020, 04:26 PM
Hoi Motherofdragonz,
Hoop voor je dat driemaal scheepsrecht is!!
Ik ben al wel begonnen deels met het dieet. Ik ontbijt nu vaak vrij laat en eet dan alleen lunch en avondeten maar ik merk dat ik niet aan mn calorieën, vetten of proteïne kom, zit overal te laag, best lastig vind ik.
Omdat ik zoveel last had van mijn spiraal is deze er vandaag uit gehaald. Dus misschien dat we alsnog eerder beginnen.
Spannend!!
Ben heel benieuwd hoe het met je zal gaan deze ronde!
We gaan het zien 🤞🏼
Oei, te laag?
Ik eet echt heel veel zuivel (vind ik zelf), mozzarella en kazen bevatten wel wat vetten en eiwitten en zo kom je er echt wel. Misschien iets dat je wat kan helpen?
Oh, spannend je spiraal eruit! Afwachten wat er gebeurt nu!
Jinky
July 2nd, 2020, 03:21 AM
Hoi, ik zou heel graag willen meepraten.
Ik ben alles nog aan het doorlezen.
Ik heb vier zoons en ik wil heel graag een dochter.
Momenteel maakt het mij wat depressief, aangezien mijn man geen kinderwens meer heeft. Ik ben 36 jaar, dus het voelt alsof ik niet veel tijd meer heb. Ik hoop toch dat mijn man over een tijdje toch nog 1 keer wilt proberen voor een meisje met deze methode, aangezien we dat nog nooit geprobeerd hebben. Ik ben dus nog niet actief met het dieet bezig,maar ik ben me wel enorm aan het verdiepen.
Ik begrijp het aantal keren geslachtsgemeenschap nog niet helemaal. Ik ben alles aan het vertalen met google, omdat mijn engels niet geweldig is.
Maar ik lees ook veel persoonlijke plannen. Daaruit maakte ik op dat lang doorgaan met alleen 1 keer seks per maand niet slim is als je richting de 40 gaat.
Hebben jullie tips?
Motherofdragonz
July 2nd, 2020, 03:24 AM
Hoi, ik zou heel graag willen meepraten.
Ik ben alles nog aan het doorlezen.
Ik heb vier zoons en ik wil heel graag een dochter.
Momenteel maakt het mij wat depressief, aangezien mijn man geen kinderwens meer heeft. Ik ben 36 jaar, dus het voelt alsof ik niet veel tijd meer heb. Ik hoop toch dat mijn man over een tijdje toch nog 1 keer wilt proberen voor een meisje met deze methode, aangezien we dat nog nooit geprobeerd hebben. Ik ben dus nog niet actief met het dieet bezig,maar ik ben me wel enorm aan het verdiepen.
Ik begrijp het aantal keren geslachtsgemeenschap nog niet helemaal. Ik ben alles aan het vertalen met google, omdat mijn engels niet geweldig is.
Maar ik lees ook veel persoonlijke plannen. Daaruit maakte ik op dat lang doorgaan met alleen 1 keer seks per maand niet slim is als je richting de 40 gaat.
Hebben jullie tips?
Welkom Jinky!
Hopelijk komen je man en jij er samen uit. Ik begrijp je gevoel natuurlijk helemaal!
Volgens mij heb je 2 keuzes betreffende de poging(en). Ofwel doen jullie 7-10 dagen niets en dan 1 poging bij een + ovulatietest ofwel doe je frequent release, je man komt dan elke dag klaar (al dan niet in jou) en dan kan je dus ook meeerdere pogingen doen.
Wij doen deze maand dat laatste.
Veel moed!
Jinky
July 2nd, 2020, 03:32 AM
Bedankt voor je reactie en de tips. Ik denk dat voor ons de onthouding en dan 1 keer bij een + ovulatietest het beste werkt.
Ik volg trouwens de pcos dieet.
Jinky
July 2nd, 2020, 10:55 AM
Ik ben benieuwd naar jullie situaties.
Toen ik een kinderwens kreeg bleek ik geen eisprong te hebben, ik heb toen een jaar clomid gebruikt zonder succes, daarna met chinese kruiden ben ik elke maand een eisprong gaan krijgen aan de rechterkant. Mijn rechtereierstok is in die tijd enorm groot geworden met cystes te zien op de echo. Ik ben met hormonen 2 keer zwanger geraakt van mijn beide zoons. na een behandeling bij een osteopaat kreeg ik ook eisprong aan de linkerkant en sindsdien is dat zo gebleven. Mijn eisprong wisselt zich af. Ik ben daarna nog 3 keer spontaan zwanger geraakt, waarvan 1 keer een miskraam. Nu heb ik 4 geweldige zoons, maar nog steeds een enorm verlangen naar een dochter. Ik kan het gewoon niet loslaten, het doet mij echt pijn.
Vanwege het cyste verhaal, ben ik begonnen met het pcos dieet.
Sinds november vorig jaar ben ik begonnen met de 16/8 methode. 16 uur niet eten en 8 uur wel. Ik eet geen brood, vlees en suiker.
Mijn dieet ziet er als volgt uit:
om 12:00 eet ik warm met groente, soms ei of aardappels of kaas erbij.
ik eet graag voor de avond maaltijd nog wat fruit, groente of pindakaas.
ik drink ook nog 2 glazen melk
18:00 hetzelfde als wat ik 's middags eet.
Ik ben sinds november dunner, dan met mijn jongens. Bij mijn jongens at ik echt de hele dag door, ik had een hekel aan honger hebben. Ik sloeg absoluut mijn ontbijt niet over. echt een jongens leefstijl. Ik heb nooit gesport.
Mijn BMI is nu ongeveer 20.
doen jullie aan sport, hoe ziet jullie dieet er uit? ik ben benieuwd naar jullie verhaal.
Ik las hier wat over bepaalde patronen van je eisprong, rechts en links en dat een patroon LLR 75 % meer kans op een jongen geeft.
weten jullie hier meer van af. Het is mij niet helemaal duidelijk.
Jinky
July 18th, 2020, 03:06 AM
Het is hier wel heel erg rustig helaas.
Ik heb nog even een paar vraagjes.
Ik doe het pcos dieet. Nog meer die dat dieet volgen en wat eten jullie zoal?
Wat houd GOING HT in? dat staat ook in het pcos dieet namelijk?
Alvast bedankt!
ProudMom90
July 18th, 2020, 08:35 AM
En motherofdragonz? Was het derde keer scheepsrecht? Dat zou toch mooi zijn!
Ik duim voor je.
Mijn spiraal is 3 weken geleden verwijderd en gelukkig geen pijn meer gehad! Nu mn eisprong nog... vandaag een bijna positieve ovulatietest dus denk dat deze vanavond positief zal zijn.
Jinky, dat is wel heftig zeg! Fijn dat je nu wel aan beide kanten ovuleert. Ik zou het bij mij niet weten aan welke kant ik ovuleer.
Ik snap dat je ondanks 4 knappe binkies verlangt naar een meisje, ik duim dat het je gegeven mag zijn!
Mijn situatie:
Ik ben bijna 30 jaar en mama van een prachtige zoon van 8,5 maand oud. Op dit moment eet ik:
8.00uur koffie met een zoetje en beetje koffiemelk
9.00uur 2 boterhammen met halvarine, kruidenroomkaas en pure hagelslag
2 plakken ontbijtkoek met halvarine
Koffie en water.
14.00uur 2 boterhammen met roomkaas/sandwichspread
Water
18.30uur aardappels groente vlees en een glas rosé of hugo.
Toen ik zwanger probeerte te raken van ons zoontje dronk ik geen koffie of alcohol en werkte nog in de kinderopvang waar ik de hele dag door at.
Ik hoop ooit een prachtige dochter in mn armen te mogen sluiten!
Motherofdragonz
July 18th, 2020, 09:55 AM
Vandaag helaas ongesteld geworden, 2 dagen overtijd...
We zijn op vakantie dus even niet veel tijd om te reageren :)
Ik volg het PCOS dieet, kocht wel een plan bij Atomic. Erg fijn want je mag haar altijd berichten wat ik dus ook erg vaak doe.
Groetjes!
Jinky
July 19th, 2020, 01:54 AM
Wat spannend proudmom. Je dieet ziet er goed uit. Minimale voeding. Ik duim ook voor jou. Ik at bij mijn vier zoons ook de hele dag door en dat doe ik nu ook niet meer.
ik eet 's middags warm om 12 uur. Ik eet dan vaak zoete aardappel, ui, zelfgemaakte mayonaise (van olijfolie en rauwe eieren) of groente met ei of soep met brood.
15:00 eet ik wat fruit soms wat pindakaas en 's avonds weer warm, het zelfde als hierboven of gewone aardappels, veel afwisselend in groente. Ik neem elke dag 1 glas kefir en soms wat kwark.
Sinds een paar dagen ben ik begonnen met cardio elke dag.
Weet jij toevallig wat er bedoeld wordt met going HT (vermeld in het pcos dieet)?
Mijn verlangen naar een dochter is heel groot en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet mee bezig ben. Maar mijn man vindt 4 kinderen wel genoeg zo.
Ik vind het heel moeilijk om mij hier bij neer te leggen. Door voor het zingen de kerk uit te gaan hanteren wij een soort van anticonceptie, maar ik hoop dat dit minder goed werkt. Natuurlijk is het goed om mijn man's besluit te accepteren,maar mijn man weet ook hoe ik hier in sta en hoe moeilijk ik het vind. Mocht ik toch zwanger zijn door deze methode dan is dat voor mijn man verder ook prima. Maar we hebben op deze manier maar een hele kleine kans om zwanger te raken. Wat ik best moeilijk vindt. Maar dat is de reden waarom ik nu geen plan koop.
Motherofdragonz: balen dat je ongesteld bent geworden. Ik hoop dat je vakantie een goed afleiding is nu :)
Motherofdragonz
July 19th, 2020, 03:40 AM
Kleine tip voor jullie: sla het ontbijt over.
Als meisjeswensmoeders eet je eigenlijk enkel tussen 12 en 20:00. Dus doe je eigenlijk intermittend fasting.
Verder eet ik binnen de macro’s (50-60 vetten en eiwitten) maar wel waar ik zin in heb. Best veel zuivel omdat ik anders niet aan die hoeveelheden vetten/eiwitten kom.
Op naar ronde 4 hier... 🤞🏼
ProudMom90
July 19th, 2020, 05:14 AM
Ik doe eigenlijk intermittend fasting ;) omdat ik om 18uur eet en de volgende dag (minstens 15uur later) de volgende maaltijd)
Omdat ik op BMI 19 zit en niet verder mag afvallen (ik heb een pittig anorexia verleden en iedereen is hier al op zn hoede omdat ik zichtbaar weer afgevallen ben, super lief maar zoooo vervelend)
Ik heb van een aantal succesvolle swayers gehoord dat zij juist 3 maaltijden per dag aten. Atomic zelf ook las ik.
Maar dan zorg ik er dus voor dat ik minstens 15uur niet eet na mijn avondeten.
Dus:
- 18uur mijn laatste maaltijd eten en daarna niks meer behalve water.
- 9.00uur (vaak later) ontbijt de volgende dag (15uur later dus)
- 13.30uur lunch
- 18.00uur avondeten en daarna niks.
Ik begreep van Amomic ergens in een thread dat het ook niet goed is om langer dan 16uur niks te eten...
Hiervoor at ik geen ontbijt maar viel te snel af.
Liefs
Motherofdragonz
July 19th, 2020, 05:22 AM
Super goed!
Lastig met je verleden maar wel wat begrijpelijk van de omgeving.
Ik zit ‘gelukkig’ ‘goed in het vel’...
Ben nu 20 kg kwijt (niet allemaal met dit dieet, was voorheen al begonnen) op een jaar tijd. BMI is 28 nu dus kan nog verder doen.
Ik laat er soms wel teveel tijd tussen...
2 maaltijden lukt beter voor mezelf omdat ik dan ook meer mag eten wat ik wil 🙈
Jinky
July 19th, 2020, 10:42 AM
Motherofdragonz: ik heb juist het idee dat ik snel op die eiwitten zit als je zuivel eet zoals ei kwark en pindakaas. Ik eet 1 keer in de week vlees
ProudMom90
July 30th, 2020, 03:42 AM
Hoe is het hier met de dames?
Gisteravond lag ik in bed en bedacht me dat als er een wonder gebeurt (al is zwanger raken op zichzelf al een bijzonder mooi wonder) en ik tel meteen de eerste maand aan, dan zou ik in theorie over 2 maanden al zwanger kúnnen zijn! Ik ga er niet vanuit, maar het idee zorgt wel voor leuke kriebels in mn buik!
Kan niet wachten op TTC🥰
Jinky
August 2nd, 2020, 03:08 AM
ik herken die leuke kriebels
Mijn BMI is nu 20
Als ik terugkijk naar mijn zwangerschappen van mijn jongens zit ik nu echt goed op een meisjes leefstijl. Meer kan ik nu niet doen. Ik vind het soms zo moeilijk al die kleine meisjes om mij heen te zien. Ik kan alleen maar hopen dat het mij ook ooit gegund is. Hoe gaan jullie hier mee om?
ProudMom90
August 2nd, 2020, 05:25 AM
Oh ja zo herkenbaar!
Toen ik zwanger was van mijn zoon, waren alle mensen om mij heen (vriendinnen en collega’s en familie) zwanger van een meisje... nu is ook iedereen om mij heen (en dat zijn 11 mensen haha) zwanger van een meisje. Van 5 van hun is het hun eerste kindje, de andere 7 hebben al een zoontje en krijgen nu een meisje. Ik voel me zo slecht wanneer ik dit schrijf maar iedere keer dat ik dat hoorde voelde ik een klein beetje verdriet en angst.... had voorheen steeds het idee; tuurlijk zij wel, zal je zien dat ik alleen maar jongens krijg. Dan voel ik meteen heel schuldig en slecht. Ik ben wel ook echt blij voor ze maar toch is er ook dat gevoel dat ik dan wegstop.
Ik merk wel dat ik heel veel zin heb en al echt visualiseer dat ik straks een meisje krijg, maar ik weet ook dat dat een kans is en dat ik ook weer een jochie kan krijgen. Voorheen richtte ik me continu op de angst en de (voor mijn gevoel toen) grote kans dat ik toch weer een jongen zou krijgen. Maar nu probeer ik mij te richten op de andere kant. Dan zeg ik tegen mezelf: ik heb net zoveel kans om een dochter te krijgen als alle anderen. wij krijgen een dochter en wij zullen haar ... noemen. Ik visualiseer het.
Het is lastig, dat weet ik want het kan toch anders uitpakken, maar daar continu mee bezig zijn helpt mij niet nu...
Af en toe vliegt het mij wel aan hoor, de onzekerheid.
Motherofdragonz
August 2nd, 2020, 06:49 AM
Oh ja zo herkenbaar!
Toen ik zwanger was van mijn zoon, waren alle mensen om mij heen (vriendinnen en collega’s en familie) zwanger van een meisje... nu is ook iedereen om mij heen (en dat zijn 11 mensen haha) zwanger van een meisje. Van 5 van hun is het hun eerste kindje, de andere 7 hebben al een zoontje en krijgen nu een meisje. Ik voel me zo slecht wanneer ik dit schrijf maar iedere keer dat ik dat hoorde voelde ik een klein beetje verdriet en angst.... had voorheen steeds het idee; tuurlijk zij wel, zal je zien dat ik alleen maar jongens krijg. Dan voel ik meteen heel schuldig en slecht. Ik ben wel ook echt blij voor ze maar toch is er ook dat gevoel dat ik dan wegstop.
Ik merk wel dat ik heel veel zin heb en al echt visualiseer dat ik straks een meisje krijg, maar ik weet ook dat dat een kans is en dat ik ook weer een jochie kan krijgen. Voorheen richtte ik me continu op de angst en de (voor mijn gevoel toen) grote kans dat ik toch weer een jongen zou krijgen. Maar nu probeer ik mij te richten op de andere kant. Dan zeg ik tegen mezelf: ik heb net zoveel kans om een dochter te krijgen als alle anderen. wij krijgen een dochter en wij zullen haar ... noemen. Ik visualiseer het.
Het is lastig, dat weet ik want het kan toch anders uitpakken, maar daar continu mee bezig zijn helpt mij niet nu...
Af en toe vliegt het mij wel aan hoor, de onzekerheid.
Dit heb ik ook helemaal. Ik voel me er ook vaak erg kut over maar kan het niet negeren...
Vooral bij diegenen met zoontjes die dan een dochtertje krijgen of omgekeerd heb ik het lastig.
Alle anderen zitten vrijwel in hetzelfde schuitje.
Ik eet roomkaas en yoghurt met de lunch en vaak ‘s avonds ook nog gemalen kaas of een stukje kaas want anders kom ik niet aan eiwitten.
Ik eet geen vlees.
Jinky
August 3rd, 2020, 03:43 PM
Fijn om te horen dat jullie die gevoelens ook hebben. Ik vind dat ook inderdaad het moeilijkst als iemand na een zoon dan een meisje krijgt. Waarom hun wel en ik niet gevoel. Ik kan het niet laten rusten dat ik geen dochter mag hebben. Het verlangen is zo sterk, ik begrijp het soms gewoon niet meer. Dat visualiseren doe ik ook zo nu en dan. Ik denk ook dat dat heel goed is. Ik geloof in de kracht daarvan.
Pindakaas zit ook veel eiwitten in. Ik vind dat zo lekker, ik ben juist bang dat ik te snel te veel eiwitten eet, maar misschien valt dat toch mee.
Doen jullie aan sport of andere beweging om aan die dagelijkse uur te komen?
Jinky
August 3rd, 2020, 03:46 PM
Hoe zit het eigenlijk met al die andere meiden die hier mee hebben gepraat? Is hun droom uitgekomen? Weten jullie daar iets van?
Anna_B
August 5th, 2020, 08:23 AM
Hi allemaal!
Wat herkenbaar en interessant om te lezen allemaal! Ik ben nieuw hier, ken de website nog van een paar jaar terug maar we hebben nu besloten om voor nog een kindje te gaan en te gaan swayen voor een meisje. Het gaat om ons derde kindje, ik heb bij mijn tweede kindje (zoontje) erg veel last gehad van Gender Disappointment. Zo fijn om hier dezelfde verhalen te lezen, ik kan het met niemand bespreken (behalve partner) aangezien er toch een groot taboe heerst.
Er gaat een wereld voor me open op deze website, wat is er veel informatie te vinden....
Het is allemaal nog wel een beetje onoverzichtelijk ;-)
Paar vraagjes, misschien kunnen jullie me advies geven ;)
- Mijn BMI is al wat aan de lage kant, dit schommelt tussen de 18 en 19 (lengte 175 cm, gewicht 57,5 kg). Nu las ik ergens dat ik eerst moet aankomen, om vervolgens weer af te vallen? Is dit echt nodig? Of kan ik met mijn huidige BMI 18 a 19 gewoon beginnen met het dieet en met de sway voor een meisje?
- Momenteel sport ik redelijk veel. Twee keer per week bodyshape (soort aerobics) bij de sportschool en thuis doe ik veel work outs van Pamela Reif (youtube). Hier zit cardio bij, maar ook work outs gericht op benen, armen of billen. Beetje combi dus. Kan ik hier mee doorgaan of liever alleen cardio? Of helemaal stoppen?
- Hebben jullie ervaring met een persoonlijk plan van Atomic? Want ik vind het wel erg veel info en het is voor mij nog wat onoverzichtelijk ;-) Zo ja, is dit plan goed te doen voor Nederlandse dames? (zoals bijv. boodschappen die goed te halen zijn in NLetc.)
Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken, vind het allemaal wel spannend!
Jinky
August 6th, 2020, 01:43 AM
anna: ik weet niet of ik al je vragen kan beantwoorden. Inderdaad fijn dat we hier met elkaar kunnen praten.
Het is inderdaad heel veel informatie bij elkaar.
Ik heb zelf geen ervaring met het persoonlijk plan..
Op je eerste vraag qua bmi, zit het probleem een beetje in het teveel gewicht verliezen en je vruchtbaarheid (deels) verliezen. je zult een balans moeten vinden in afvallen en je vruchtbaarheid behouden, daarom is het soms beter wat aan te komen en dan gewicht te verliezen. Iedereen is uniek, dus kijk wat goed voor je voelt.
Over je tweede vraag, als ik het goed heb begrepen, is het beter alleen cardio te doen. Je wilt geen spieren extra ontwikkelen bij het swayen voor een meisje..
Ik vindt het pcos plan goed te doen. Wat ik gelezen heb voor het meisjes plan is dat het wel belangrijk is niet de control freak te worden in het plan. Laat het los en doe je best meer kan je niet doen.
Succes!
Motherofdragonz
August 6th, 2020, 01:33 PM
Eerst aankomen idd, Anna.
Ik beweeg 6/7 een uurtje: wandelen, dansen, fietsen.
Ik heb een persoonlijk plan en wat ik daarbij vooral erg goed vind, is dat je Atomic altijd kan en mag mailen. Bij de kleinste vraag! Ze antwoordt steeds binnen de 24 uur. Bij mij. 1 keer later gebeurd en ze stuurde me dan dat ze mijn bericht over het hoofd zag en dat je dan opnieuw mag sturen want je moet echt binnen de 24 uur antwoord hebben du de service is top!
Ik doe het PCOS en voor mij belangrijk vind ik geen vlees/vis, kip enkel in de TWW en dan verder 1500-1800 kcal en 50-60 gram vetten en eiwitten per dag. Dat zijn voor mij de basisregels.
Succes!
Jinky
August 6th, 2020, 02:28 PM
Eerst aankomen idd, Anna.
Ik beweeg 6/7 een uurtje: wandelen, dansen, fietsen.
Ik heb een persoonlijk plan en wat ik daarbij vooral erg goed vind, is dat je Atomic altijd kan en mag mailen. Bij de kleinste vraag! Ze antwoordt steeds binnen de 24 uur. Bij mij. 1 keer later gebeurd en ze stuurde me dan dat ze mijn bericht over het hoofd zag en dat je dan opnieuw mag sturen want je moet echt binnen de 24 uur antwoord hebben du de service is top!
Ik doe het PCOS en voor mij belangrijk vind ik geen vlees/vis, kip enkel in de TWW en dan verder 1500-1800 kcal en 50-60 gram vetten en eiwitten per dag. Dat zijn voor mij de basisregels.
Succes!
wat bedoel je met enkel in de TWW?
Motherofdragonz
August 7th, 2020, 01:54 AM
wat bedoel je met enkel in de TWW?
De twee weken wachttijd, dus van je ovulatie tot je menstruatie.
Anna_B
August 7th, 2020, 04:02 AM
Dank voor jullie reacties! Super fijn om terug te lezen :)
Goed om te horen dat het plan van Atomic zo fijn is. Vooral dat ze die coaching biedt! Ik ga er denk ik eentje bestellen.
Al die voedingswaarden, vetten en eiwitten, hoe houden jullie dat bij? Gebruik je een app? En is dat goed te doen of ben je de hele dag aan het berekenen? Dat lijkt me nog wel spannend... Ook omdat je niet altijd weet wat ergens in zit (bijv in een restaurant of als je bij iemand thuis eet).
Over het aankomen, lastig... maar ik ga m'n best doen, ik zal haar vragen hoeveel kg ik moet aankomen. Doe nu al een tijdje (ruim een jaar) aan IF (Intermittent Fasting), vasten van 20u tot 12u. Dit schijnt ook roze te swayen. Maar ik ben dus benieuwd of ik moet aankomen d.m.v. het eten van het meisjesdieet of dat ik gewoon even twee weken vol aan de junkfood ga :)
Ik las ook ergens dat die cardio, 60 minuten aaneengesloten moet zijn. Dus niet 30/30 bijv. verdeeld over de dag. En dat minimaal 6x per week. Hoe doen jullie dat in combi met werk, kinderen, sociale activiteiten? En doen jullie dan echt 60 minuten actieve cardio, met zweten enzo haha? Bijv hardlopen?
Ben nu nog aan de anticonceptiepil, kan dat nog van invloed op mijn sway zijn? Weten jullie of het beter is om aan de pil te blijven tot dat we de eerste poging doen? Swayt dat roze? Of maakt het niks uit? En kan ik beter nu al stoppen met de pil om mijn eigen cyclus weer goed te hebben.
Qua maanden van conceptie, zit daar nog iets in waar jullie rekening mee houden? Mijn dochter, 8 jaar geleden verwekt eind oktober. Daardoor heb ik nu een beetje in mijn hoofd dat die herfst/winter maanden beter zijn om een dochter te verwekken, maar waarschijnlijk is dat een onterechte gedachte toch? ;-)
Ben heel benieuwd waar jullie nu staan in je sway!
Jinky
August 10th, 2020, 02:56 AM
De twee weken wachttijd, dus van je ovulatie tot je menstruatie.
aha, ik snap het
Jinky
August 10th, 2020, 03:08 AM
anna,
ik loop 60 minuten op mijn crosstrainer, gewoon heel rustig aan, ik zweet wel een beetje, maar dat is meer door de warmte erbij, maar ik kan gewoon goed door mijn neus blijven ademen
geen idee wat de anticonceptiepil doet qua sway. Ik weet wel dat je cyclus soms echt tijd nodig heeft om op te starten, maar dat verschilt per individu.(zelf geen ervaring met de anticonceptiepil)
Er wordt gezegd dat er in de zomer meer meisjes verwekt worden, vanwege warmte en zaadkwaliteit. Maar ik denk dat je je hier niet teveel mee bezig moet zijn, tenminste dat doe ik niet.
Ik houd niks bij qua voedingswaarde en ik bereken niks, ik denk dat controle loslaten belangrijk is voor mij in mijn meisjes sway.
Doe waar jij je prettig bij voelt of denk wat goed is. Ik heb altijd graag alles onder controle en ik heb 4 jongens, dus uit je comfort zone gaan is hier belangrijk, denk ik. Hoe ben jij en hoe kan jij uit je comfort zone gaan/uit jouw jongens leefstijl?
Anna_B
August 10th, 2020, 09:57 AM
Hi!
Goed idee die crosstrainer! Toevallig hebben wij er eentje thuis staan, dat is dus goed te doen :)
Toevallig net van Atomic gehoord dat anticonceptiepil roze swayt, dus daar blijf ik dan maar aan voorlopig.
Goed idee om het los te laten qua maanden, er worden natuurlijk in alle maanden zowel jongens als meisjes geboren. Ik heb zelf mijn dochter in oktober verwerkt en zoontje ergens eind mei begin juni... Ook wel fijn om er geen timing aan te hangen. Dat geeft ook alleen maar stress. En die stress, controle freak dat schijnt weer blauw te swayen...
Goed om te horen dat jij niks berekent, het lijkt me ook wel pittig. Ik ben nu bij mijn fitness pal een beetje aan het kijken hoeveel eiwitten en vetten bepaalde producten bevatten. Want die eiwitten en vetten lijken wel belangrijk?
Maar zodra ik het ongeveer weet is het wel fijn om los te laten en op gevoel te doen denk ik, aangezien het anders zo obsessief wordt... ben ook wel iemand die graag de controle houdt ;)
Hoe lang doe jij het dieet al ongeveer?
Slingers
August 10th, 2020, 02:13 PM
Hoi allemaal,
Ik lees hier al jaren mee. Heb ook het dieet gekocht en gevolgd en ben zwanger geworden, van een jongen (volgens de nub, was nog vroeg). Deze zwangerschap is niet goed gegaan. Achteraf was ik denk ik zwanger van twee kindjes in wording. Ik kreeg met 11 weken een grote bloeding. Heel verdrietig allemaal.
Maar de wens blijft voor een meisje. Ik durf alleen niet meer op dezelfde manier. We praten over high tech, maar dat vinden we ook erg onzeker.
Hoe dan ook, lijkt me fijn om een beetje mee te praten. Ben ook erg benieuwd naar andere ervaringen.
Jinky
August 11th, 2020, 02:21 AM
anna: Ik ben een paar maanden geleden echt serieus begonnen met het veranderen van mijn levensstijl. Ik had daarvoor echt een jongensleefstijl, veel snacks, sloeg echt nooit ontbijt over, deed nooit aan sport, echt een controle freak etc. Nu heb ik dat helemaal omgedraaid. Ik vind het wel belangrijk dat ik gezond kan leven(dat heb ik altijd belangrijk gevonden) ik volg het pcos dieet. Ik eet 2 x per dag groente met eiwitten en drink 2 glazen melkkefir, verder alleen water. Mijn zwakte is pindakaas, soms een paar lepeltjes. Ik hoop dat ik aan mijn vetten en eiwitten kom, al ben ik soms een beetje bang dat ik teveel eiwitten eet. Ik eet om de dag 2 eieren, denk ik zo. Ik eet regelmatig zelfgemaakte mayonaise (rauwe ei, zonnebloemolie) met zoete aardappels. Ik ben onlangs gestopt met rauwe ui eten. (echt een verslaving). Ik probeer een balans te vinden tussen gezond eten en te gezond (veel voedingsstoffen). Ik houd ook mijn bmi in de gaten, dat ik geen ondergewicht krijg. Mijn gevoel zegt, dat het voor mij ook heel belangrijk is om de rest los te laten.
Jinky
August 11th, 2020, 02:27 AM
slingers: jeetje wat verdrietig om te horen. Ik herken je verdriet. Ik heb jaren geleden een miskraam gehad met een grote bloeding en ik voelde me toen zo schuldig, dat ik zo graag een meisje wilde. (ik volgde toen het zoutloze dieet) en ik wilde dat dieet toen nooit meer doen.
Waarom durf jij niet meer op dezelfde manier door te gaan? Waar maak je je zorgen om?
Heb je al kinderen?
Anna_B
August 11th, 2020, 11:17 AM
@Slingers, wat verdrietig om te lezen... ben je wel van plan om weer te gaan swayen? HT is ook interessant, wel prijzig lijkt me...
Jinky dank voor het delen van je eetpatroon. Kom je dan wel aan voldoende calorieën? Hoeveel cal eet jij op een dag? Als je te bang bent teveel eiwitten te eten, kan je dan niet wat eieren skippen?
Ik heb een bmi van 18,5 en moet op gewicht blijven...
Zoals vandaag 2 bruine zachte bolletje met n plakje kipfilet, 1 pakje sultana's appel, 1 pakje met 3 maiswafels paprika en net nog een pakje van die LU crackertjes. Appeltje tussendoor. Straks eten we groentesoep met ieder een halve diepvriespizza. DIt alles verdeeld over 3 eet momenten (lunch - tussendoor - avondeten).
Zo'n halve diepvriespizza is natuurlijk best 'vet' maar zolang het binnen de waardes valt 'mag' het dan wel gewoon? Ik eet liever wat minder op een dag maar af en toe ook wat lekkers (ongezond).
Ik las ook in de stukken die Fiep heeft gedeeld over een 'lage bloedsuiker'. Is het nou de bedoeling de bloedsuiker zo laag mogelijk te houden? Ik heb vaak na mijn werk last van een heel trillerig gevoel, dan heb ik na mijn lunch niet meer gegeten en rond 17u krijg ik dat trillerige gevoel. Ik denk dat dat met mijn bloedsuiker te maken heeft? Is dat juist goed of niet goed voor het swayen?
Verder ben ik een beetje producten aan het checken, laag in vetten en eiwitten. Zien jullie iets geks? En hebben jullie nog tips!?
- sultana's (3 koekjes in pakje)
- rijstwafels
- beschuiten
- ontbijtkoek
- lange vingers
- soepstengels
Weten jullie of die lentil chips okey zijn? Deze zijn een stuk lager in vet maar wel iets hoger in eiwit...
Slingers
August 11th, 2020, 02:33 PM
slingers: jeetje wat verdrietig om te horen. Ik herken je verdriet. Ik heb jaren geleden een miskraam gehad met een grote bloeding en ik voelde me toen zo schuldig, dat ik zo graag een meisje wilde. (ik volgde toen het zoutloze dieet) en ik wilde dat dieet toen nooit meer doen.
Waarom durf jij niet meer op dezelfde manier door te gaan? Waar maak je je zorgen om?
Heb je al kinderen?
Het dieet vond ik best wel zwaar. Ik werd er een beetje controlfreak van. Ik heb vroeger met m'n eten en zelfbeeld gestoeid, deze periode triggerde enigszins. En toen ik zwanger was, voelde ik eigenlijk aan alles dat het niet was gelukt qua geslacht (gek hè, maar voelde gewoon niet goed). Ik ging ook constant mijn dieet vergelijken met anderen en hun uikomst en of ik het wel 'goed' had gedaan Met de nodige hormonen en misselijkheid er bij maakte dat alles mij geen fijn mens. Ik ben daar dus bang voor. En tel daar dan bij op dat het weer niet 'lukt'. Ik weet niet of ik dat mentaal nog wel trek. Ik heb twee zoons, waarvan eentje met mijn huidige man. Mijn oudste zoon is er ook één met een gebruiksaanwijzing, vraagt veel aandacht.
High Tech is inderdaad wel prijzig en ook daar zijn de kansen beperkt als in slagingspercentage per cyclus. Maar mijn man gaat zich er toch wat in verdiepen. Misschien doen we ook nog wel een poging met het dieet. Maar dan moet ik eerst maar eens moed en kilo's verzamelen :)
Tijdens het dieet gebruikte ik trouwens wel een app, vooral om een beetje gevoel te krijgen bij waarden van producten.
Slingers
August 11th, 2020, 02:36 PM
Dat trillerige hoort inderdaad bij een lage bloedsuikerspiegel. Dat zou goed zijn. Maar eigenlijk is het belangrijkste vooral dat je vruchtbaarheid heel minimaal achteruit gaat.
Daar ging het bij ons misschien ook mis. Ik was wederom binnen één keer zwanger. Dat past niet helemaal bij het beeld van afgenomen vruchtbaarheid.
Anna_B
August 11th, 2020, 03:39 PM
Ahh dat Klinkt niet fijn. Herken dat gevoel wel, ben zelf ook een controle freak (ik weet dat moet ik loslaten maar zo moeilijk als dat in je nature zit). En wil ook zo graag dat het lukt, wil er echt mijn best voor doen.
Hoe was jouw bmi toen en nu?
Denk dus dat ik een wat lage bloedsuikerspiegel heb. Vooral als er teveel tijd tussen de lunch en de snack zit rond 17u. En weet jij ook waarom het zo belangrijk is dat je vruchtbaarheid heel minimaal achteruit gaat? Want als het te snel achteruit gaat swayt dat blauw?
Slingers
August 11th, 2020, 04:33 PM
Ik geloof niet dat het perse blauw swayt. Maar volgens mij heeft het er meer mee te maken dat je gewoon je kansen om überhaupt zwanger te raken dan gelijk ook verminderd. En je algehele gezondheid gaat te snel achteruit. Dat in combinatie met het advies van het dieet een tijdje doen en 'one attempt', denk ik dat daarom het advies is om rustig aan te doen en niet gelijk alles in te zetten. In het ergste geval heb je op den duur geen cyclus meer en moet je hiervoor weer aankomen.
Jinky
August 12th, 2020, 01:53 AM
slingers: ik begrijp het en herken het. Ik probeer zelf de controle los te laten in het dieet, geen calorien tellen en niet voedingswaarde berekenen. Ook een beetje bij mijn gevoel te blijven, wat voelt goed. we zijn allemaal individuen, dus wat bij de 1 wel werkt , werkt bij de ander misschien niet. Ik val nog steeds af, ben bang dat ik misschien wat te weinig calorien krijg. Ik heb ook een eetprobleem verleden en kom snel weer in controle ding terecht in dit soort situaties.
Jinky
August 12th, 2020, 01:58 AM
anna: ik eet zelf ook volgens intermittent Fasting en ik ben daardoor eigenlijk nooit meer trillerig of duizelig zonder eten (het ketose verhaal en vet verbranden i.p.v. suikers)
ik denk dat het belangrijk is dat je vruchtbaarheid minimaal achteruit, omdat als het te snel achteruit gaat, je ook moeilijker zwanger raakt. Volgens mij heeft het verder niets met een blauwe sway te maken
Jinky
August 12th, 2020, 02:00 AM
vlinders: oh ik had jou antwoord niet gelezen. inderdaad en aankomen swayt blauw
Anna_B
August 12th, 2020, 11:20 AM
Ah oke, dat is goed om te lezen. Ik merk dat ik alleen trillerig ben als ik echt extreem veel tijd tussen de 2 maaltijden heb. Verder had ik daar vroeger veel vaker last van dan nu, dankzij Intermittent Fasting! Is dat juist dan weer goed? Of dat trillerige is juist goed voor de roze sway?
Kennen jullie toevallig de website 'genderbalance.nl'? Deze mevrouw (Leonie) geeft webinars en online coaching m.b.t. swayen. Slagingspercentage 96 procent! Ze vraagt er wel een hoop voor.... 1450 euro maar liefst. Ervaringen?
ProudMom90
August 12th, 2020, 03:24 PM
Hoi Jinky en andere dames die een eetprobleem verleden hebben, ikzelf heb ook 13 jaar lang anorexia gehad en merk dat dit dieet best kan triggeren. Het is in dit geval ergens misschien juist wel goed om calorieen te gaan tellen. Of terug te kijken op wat je gegeten hebt de laatste tijd en dat te berekenen. Niet iedere dag maar zodat je weet dat je echt niet veel te weinig binnenkrijgt. Ik telde ook niet maar bleef ook afvallen en bleek nog geen 1000 kcal op een dag binnen te krijgen. Nu heb ik voor mezelf een globale berekening gemaakt van een aantal opties qua dagmenu’s om ervoor te zorgen dat ik niet veel te weinig binnen krijg. Mijn omgeving weet niks van het dieet of swayen af maar maakt zich ondertussen wel zorgen omdat ik zichtbaar afval. Niet handig; niet fijn, wel heel lief.... je moet (en dat doe ik nu) voorkomen dat je op een punt komt dat je een gewicht bereikt die triggert. In mijn geval zit ik nu 2 ons boven de magische grens waar ik nooit overheen wilde toen ik nog fors ondergewicht had, maar ik weet als ik daaronder kom dan wordt het weer heel moeilijk er weer overheen te komen. Dat moet niet. Het zou zo zonde zijn als je al je harde werk weggooit en terugvalt.
We willen gezonde mama’s voor gezonde meisjes :awe:
Slingers
August 12th, 2020, 03:35 PM
Ik heb eens een topic van Atomic gelezen waarin ze de hypothese stelt dat vrouwen met een eetprobleem (verleden), vaker jongens krijgen. Ik zie er wel wat waarheid in.
Goed idee, een paar van die keuzemenu's Proudmama.
Jinky
August 13th, 2020, 01:46 AM
anna: het lijkt mij dat het goed is dat je minder trillerig bent dan vroeger. Je bloedsuikerspiegel blijft door het Intermittent Fasting en het vele tijd tussen de maaltijden laag voor de roze sway, alleen nu zonder dat je lichaam daar zichtbaar moeite mee heeft, zoals het trillen.
Ik ken leonie van genderbalance (niet persoonlijk) zij zat eerst op zwangerschapspagina en heeft daar toen ervaring opgedaan. Zij past toe wat ze hier op genderdreaming en op de website ingender heeft gelezen, heb ik gehoord. Samen met haar ervaring op zwangerschapspagina, daar heeft ze namelijk veelvuldig vragenlijsten laten invullen door vrouwen die zwanger vrouwen om te kijken wat hun levenstijl waren en daarmee deed zij dan een geslachtvoorspelling. Haar conclusie is hetzelfde als wat hier wordt beweerd, jongens en meisjesleefstijl. Ze wilde haar kennis zo veel mogelijk voor haar zelf houden en ze beweerde dat moderators van zwangerschapspagina in haar prive beichten rondsnuffelden, daarom is ze weggegaan op zwangerschapspagina.(ik ken niet de waarheid) Toen deed ze alles kosteloos, nu heeft ze een eigen website en vraagt ze er veel voor. Ik denk persoonlijk dat ze precies hetzelfde doet als wat hier op genderdreaming staat en dat ze vervolgens een persoonlijk plan maakt zoals atomic hier doet. Alleen veel goedkoper.
Jinky
August 13th, 2020, 01:51 AM
proudmom90: je hebt het goed verwoord, het triggert enorm. Ik ben gisteren een globale berekening gaan maken en het lijkt dat ik elke dag rond de 1200 calorien krijg. Ik wil niet teveel afvallen, maar ik merk dat ik het moeilijk vind meer calorien te gaan nuttigen. We weten waar we naar toe willen, gezondheid is belangrijk in onze meisjes sway, dus ik denk dat we daar steeds aan moeten gaan denken.
Jinky
August 13th, 2020, 01:54 AM
Ik ben benieuwd, het lijkt dus dat een eetprobleem verleden in verband staat met jongens krijgen.
hoe zit dat met angstig zijn?
Ik ben zelf erg angstig. Angst voor veel dingen, zoals in een donkere ruimte zijn of alleen zijn etc. Wie herkent zich daarin?
Ik ben benieuwd of er een verband is tussen angstig zijn en jongens krijgen.
Jinky
August 13th, 2020, 02:08 AM
Waar ik ook nog wel benieuwd naar ben is hoe jullie je kinderwens zien in dit leven? Ik denk hier zelf best vaak over na. Ik geloof dat we hier op aarde zijn om te leren en dat mijn leven zoals het loopt mij de lessen geeft die ik nodig heb. Ik wil hier verder niet te diep op ingaan. Maar ik heb het gevoel dat ik moet leren mijzelf compleet te voelen zonder een dochter, omdat ik nu het gevoel heb dat ik een dochter "nodig"heb in mijn leven. Ik vind dit heel moeilijk te accepteren,maar ik heb niet voor niks 4 zoons i.pv dochters, denk ik dan. Mijn les hierin is dus nu, hoe ga ik mijzelf compleet voelen zonder een dochter? Ik ben benieuwd hoe jullie hier in staan?
ProudMom90
August 13th, 2020, 02:33 AM
Heel herkenbaar!
Ik ervaar nu vaak dat ik krijg in het leven wat ik nodig heb. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat alle s**t uit mijn jeugd enzo goed voor mij zijn, maar sinds ik de keuze heb gemaakt beter te worden, lijkt mij toe te komen wat ik nodig heb.
Een voorbeeld:
- Ik had ergens gesolliciteerd wat me wel leuk leek al was het niet echt waarvoor ik gestudeerd had en voor minder uur maar hey: iets is beter dan niets toch? Door vertraging met de studie (door een fout op school) werd ik alsnog niet aangenomen. Twee weken later werd mij een betere baan waarvoor ik gestudeerd had aangeboden met meer uur en meer salaris!
- Toen ik zwanger was hoopte ik dat ik een meisje zou krijgen. Met een misbruik verleden was een jongetje krijgen... ja gewoon even lastig in mijn hoofd. Echter, nu ben ik zo blij dat het een hij is! In mijn kraamweek ben ik namelijk mezelf hard tegengekomen met hele andere dingen uit mijn verleden en ik denk dat ik mij nog meer gespiegeld had aan een meisje en daar nog meer van in de war was geraakt.
- Na bevalling complicaties gekregen waardoor ik niet meer kon werken. Nu heb ik een baan gekregen wat mij stiekem altijd leuk leek naar waar ik de papieren niet voor had. Per toeval omdat ik net op tijd met iemand ben gaan praten die iemand kende die toevallig net op het moment van dat gesprek een mail kreeg over een nieuwe vacature.
Nu ben ik dus vaak minder verdrietig of angstig als dingen “fout” lopen omdat ik nu veel meer het vertrouwen en de ervaring heb dat het niet fout loopt, maar zoals ik het wilde niet de juiste manier bleek en dat het juiste: wat ik op dat moment aan kan en onbewust nodig heb, mij toe zal komen.
Slingers
August 13th, 2020, 03:22 AM
Eetproblematiek staat natuurlijk niet los van controle en misschien ook wel angst = geen controle? Het verband met controle is wel heel duidelijk zegt Atomic overal. Juist de dames die het dieet tot in de militaire precisie uitvoeren, lukt het niet om een meisje te krijgen.
Tot op zekere hoogte geloof ik ook wel dat je bepaalde lessen dient te leren uit het leven. Het gekke is in mijn situatie, zelf ben ik uiterst tevreden met mijn 2 zoons. Ik hoef eigenlijk niet perse nog meer kinderen. Maar mijn man (waar mijn eerste zoon dus niet van is), wil wel heel graag nog een kind. Het krijgen van mijn tweede zoon en het samen opvoeden geniet ik van, dus in die zin zou ik het best wel nog een keer willen doen. Maar ik zie mezelf gewoon echt niet nog een jongen krijgen. In hoeverre kunnen jullie nog een keer een jongen accepteren?
Jinky
August 14th, 2020, 06:47 AM
Heel herkenbaar!
Ik ervaar nu vaak dat ik krijg in het leven wat ik nodig heb. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat alle s**t uit mijn jeugd enzo goed voor mij zijn, maar sinds ik de keuze heb gemaakt beter te worden, lijkt mij toe te komen wat ik nodig heb.
Een voorbeeld:
- Ik had ergens gesolliciteerd wat me wel leuk leek al was het niet echt waarvoor ik gestudeerd had en voor minder uur maar hey: iets is beter dan niets toch? Door vertraging met de studie (door een fout op school) werd ik alsnog niet aangenomen. Twee weken later werd mij een betere baan waarvoor ik gestudeerd had aangeboden met meer uur en meer salaris!
- Toen ik zwanger was hoopte ik dat ik een meisje zou krijgen. Met een misbruik verleden was een jongetje krijgen... ja gewoon even lastig in mijn hoofd. Echter, nu ben ik zo blij dat het een hij is! In mijn kraamweek ben ik namelijk mezelf hard tegengekomen met hele andere dingen uit mijn verleden en ik denk dat ik mij nog meer gespiegeld had aan een meisje en daar nog meer van in de war was geraakt.
- Na bevalling complicaties gekregen waardoor ik niet meer kon werken. Nu heb ik een baan gekregen wat mij stiekem altijd leuk leek naar waar ik de papieren niet voor had. Per toeval omdat ik net op tijd met iemand ben gaan praten die iemand kende die toevallig net op het moment van dat gesprek een mail kreeg over een nieuwe vacature.
Nu ben ik dus vaak minder verdrietig of angstig als dingen “fout” lopen omdat ik nu veel meer het vertrouwen en de ervaring heb dat het niet fout loopt, maar zoals ik het wilde niet de juiste manier bleek en dat het juiste: wat ik op dat moment aan kan en onbewust nodig heb, mij toe zal komen.
Wat mooi wat je allemaal vertelt. Ik geloof daar ook in en ervaar dat ook zo. Maar hoe zie jij dat met betrekking tot je wens naar een dochter. Kun je daar rust in vinden als het niet zou lukken? Ik vind dat idee namelijk best moeilijk.
Jinky
August 14th, 2020, 06:53 AM
Eetproblematiek staat natuurlijk niet los van controle en misschien ook wel angst = geen controle? Het verband met controle is wel heel duidelijk zegt Atomic overal. Juist de dames die het dieet tot in de militaire precisie uitvoeren, lukt het niet om een meisje te krijgen.
Tot op zekere hoogte geloof ik ook wel dat je bepaalde lessen dient te leren uit het leven. Het gekke is in mijn situatie, zelf ben ik uiterst tevreden met mijn 2 zoons. Ik hoef eigenlijk niet perse nog meer kinderen. Maar mijn man (waar mijn eerste zoon dus niet van is), wil wel heel graag nog een kind. Het krijgen van mijn tweede zoon en het samen opvoeden geniet ik van, dus in die zin zou ik het best wel nog een keer willen doen. Maar ik zie mezelf gewoon echt niet nog een jongen krijgen. In hoeverre kunnen jullie nog een keer een jongen accepteren?
Ik ben benieuwd of wij jongens mama's ook angstiger tegenover dingen staan?
Na 4 jongens verlang ik gewoon echt niet meer naar een jongen. Ik kan wel een jongen accepteren. Maar mijn wens/verlangen naar een meisje zou dan blijven en het idee dat ik nooit een dochter zal hebben is voor mij dan weer moeilijk te accepteren. Jij hebt wel vrede in het idee geen dochter in je leven te hebben?
Slingers
August 14th, 2020, 01:24 PM
Jij hebt wel vrede in het idee geen dochter in je leven te hebben? Ja. Als mijn man niet nog een kindje wilde, dan was dit wat mij betreft allemaal niet aan de orde. Ik heb die dringende wens niet meer. Maar ik weet wel dat ik mezelf gewoon echt niet met drie jongens zie.
Jinky
August 15th, 2020, 01:52 AM
Slingers:
Ik begrijp het. Mooi om dat verschil te zien in mensen. Ik vind het heel leuk om 4 jongens te hebben, maar een meisje hoort er nog bij. Zo voelt dat. Mijn jongens hebben echt ontzettend veel aan elkaar en ik vind het heerlijk om ze met elkaar te zien spelen. Ik ben nu met 5 mannen in huis en verlang daarom zo naar dat meisje.
Slingers
August 16th, 2020, 04:45 PM
Jinky (de autocorrectie maakte er kinky van ;-) ik gun het iedereen met verschillende beweegredenen van harte. Persoonlijk begrijp ik ook niet dat de wens voor een kindje van het andere geslacht zo'n taboe is.
Wij hebben ondertussen besloten toch weer het dieet op te pakken. Er kunnen sowieso toch wel wat kilo's af na de vakantie zag ik, haha. Hopelijk red ik het om in de goede flow terecht te komen en de komende weken door te pakken. Hoe gaat het met jullie?
Jinky
August 17th, 2020, 12:30 AM
Jinky (de autocorrectie maakte er kinky van ;-) ik gun het iedereen met verschillende beweegredenen van harte. Persoonlijk begrijp ik ook niet dat de wens voor een kindje van het andere geslacht zo'n taboe is.
Wij hebben ondertussen besloten toch weer het dieet op te pakken. Er kunnen sowieso toch wel wat kilo's af na de vakantie zag ik, haha. Hopelijk red ik het om in de goede flow terecht te komen en de komende weken door te pakken. Hoe gaat het met jullie?
Spannend dat je weer met het dieet gaat beginnen. Je komt vast in de goede flow, als we elkaar hier een beetje blijven steun, toch?
Ik ben met atomic aan het overleggen hoe ik genoeg calorien binnen krijg. Ik kan niet goed tegen granen, dus eet alleen groente met zuivel en ik ga daar wat gedroogd fruit en misschien noten bij nemen.
Ik wil eigenlijk niet meer calorien nemen. Ik vind het fijn om wat af te vallen, mijn bmi is 19,7. Denken jullie dat mijn vruchtbaarheid door misschien nog een paar kilo af te vallen al kan verminderen?
Er zijn toch genoeg vrouwen die hartstikke vruchtbaar zijn met een laag gewicht. Wat is jullie ervaring?
Anna_B
August 18th, 2020, 03:44 PM
Hi Jinky! leuk om elkaar hier te blijven steunen :) Ik heb zojuist een plan besteld en ben heel benieuwd! Ook ik heb een lage bmi, 18,5. Ik moet geloof ik niet afvallen maar op gewicht blijven. Ander dus kans op stoppen ovuleren. Maar geen idee of dat ook echt zo is, ik ken ook genoeg vrouwen met laag gewicht die gewoon zwanger worden.
Voor nu hou ik een beetje bij bij My fitness pal wat ik eet. Probeer vega en laag in eiwitten en vetten. Maar wel een beetje wat uitkomt. Dus als ik weet dat ik 's avonds iets vetters eet dan probeer ik daar met de lunch al rekening mee te houden, zodat ik niet over mijn limiet heen ga. Beetje eroverheen of eronder zal wel gebeuren soms, maar denk dat je dat wel blijft houden, anders wordt het wel heel erg passen en meten ;) Hoe doen jullie dat?
Jinky
August 19th, 2020, 02:20 AM
Anna: wat spannend dat je een plan hebt besteld. Ik ben ook benieuwd wat je dan krijgt. Misschien dat het dan ook iets voor mijzelf is in de toekomst. Of zou het alleen een persoonlijk plan zijn qua eten. Ik denk dat op gewicht blijven gewoon het veiligst is zowel de zekerheid voor ovulatie, maar ook voor atomic zelf om een veilig dieet aan te kunnen bieden. Ik vind de eiwitten en vet limieten ook lastig. Ik heb wel een globale berekening gedaan van mijn dagelijkse inname ongeveer, maar ik ga niks berekenen elke maaltijd, dat resulteert dan wel in verschillende innames. Hoe doen andere dat? ik ben ook nieuwsgierig.
Anna_B
August 20th, 2020, 07:07 AM
Hi fiep!
Gefeliciteerd met je dochter!
Interessant om van een succesvolle Nederlandse swayer te horen. Het dieet klinkt inderdaad stevig, pfoeh!! Vooral het avondeten lijkt me heftig.
Wie heeft jou begeleid?
Ik zie de bomen door het bos niet meer na al die info op deze site!
Hi! Ik lees bovenstaand stuk net even door. Weet iemand of het niet of bijna niks eten op de dag van de poging echt werkt? Zijn daar inmiddels meer resultaten van bekend?
Anna_B
August 20th, 2020, 07:08 AM
Lieve allemaal,
Ik ben hier niet erg actief meer, maar wil voor jullie eenmaal op een rijtje zetten wat ik heb gedaan.
In 2018 is mijn dochter geboren, na 11 maanden keihard swayen. Zo hard dat ik zelfs onvruchtbaar werd en beetje bij beetje moest bijstellen in het dieet om überhaupt weer een eisprong te krijgen.
Wat heb ik gedaan:
- geen ontbijt tot 12.00 uur (erg zwaar, maar het went)
- 12.00 uur twee of drie witte boterhammen met zoet beleg, vlokken, hagelslag, fruithagel of pannenkoeken met nutella
- 18.00-19.00 uur, avondeten, witte pasta met sla, klein beetje pijnboompitten en komkommer
(avondeten was lastig, zorgen voor lege koolhydraten en soms vega burger erbij) Geen groente, niks gezond. Geen vlees
- 20.00 uur, een uur in flink tempo fietsen op de hometrainer, echt zorgen dat mijn hartslag omhoog ging en 60 minuten volmaken (ongeveer 20 km)
- glas cola light
naar bed en dan weer 16 uur nuchter.
Uiteraard na ongeveer 6 maanden is dit amper vol te houden en gaat het ook in je sociale kring opvallen.
In mijn wachtweken (na ovulatie at ik dan ook weer ontbijt en iets meer overdag) Fietsen zette ik op een laag pitje, maar zodra de menstruatie doorbrak, hup weer super streng in het schema.
En dan de gouden tip: en dit is ECHT waar (en bewezen door een groep swayers uit 2013, waar van de 30 dames er 29 een dochtertje kregen)
Zorg ervoor dat je op de dag van de poging niks tot bijna niks eet (zorgen dat je koolhydraten onder de 5 blijven)
Ik nam die dag een drinkshake van Atkins (soort chocomel smaak, koolhydraten 3,2) verder stukjes komkommer en plakjes kaas (geen koolhydraten)
Als je echt op de dag van poging mega honger hebt (knorrende buik.. niet fijn hoor maar voor een goed doel) dan trekt je eicel een vrouwelijke zaadcel aan.
Je lichaam is dan in oorlogssituatie.
Ik ben begeleid door een dame die in 2013 heeft geswayed en bij die groep hoorde met enorm goede resultaten. Ook zij heeft een dochter gekregen op exact dezelfde manier.
Ik lees de laatste tijd hier veel over koffie nemen. NIET DOEN! koffie heeft cafeïne en werkt bevorderend voor de mannelijke zaadcellen. Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom dit wordt aangeraden.
Ik dronk, water, fanta light (liters) cola light en thee
Mijn man:
- nul koffie meer (echt geen enkele keer tijdens mijn gehele sway periode)
- geen vlees
- bier drinken tijdens ovulatietijd
Het heeft me heel veel gekost maar mijn dochter is elke hap voer en elke fietstocht op de hometrainer waard geweest.
Onderschat de kracht van het sporten niet (cardio, geen kracht!) Fietsen in combinatie met koolhydraten onder de 5 houden op de dag van poging = gouden tip!
heel veel succes allemaal
Liefs Fiep
Hi! Ik lees bovenstaand stuk net even door. Weet iemand of het niet of bijna niks eten op de dag van de poging echt werkt? Zijn daar inmiddels meer resultaten van bekend?
Jinky
August 20th, 2020, 12:48 PM
Anna: dat wist ik niet. interessant. ik ben ook benieuwd, wat zegt atomic hier zelf over?
Jinky
August 20th, 2020, 12:56 PM
anna: ik las dit stukje nog van atomic zelf:
YOU DO NOT NEED TO LOWER CALS AT OVULATION unless you want to. I am concerned that a sudden sharp drop in caloric intake at ovulation may disrupt the process somehow. No evidence to back that up, just a concern.
What you DO need to do is to be 100% certain to stick to the recommendations for keeping blood sugar low for a couple days before O and for 7-10 days after O (because XX fertilized eggs seem to develop best in a lower glucose environment,and the glucose from your body goes into your CM. People tend to overthink this but it's really quite easy:
1)Skip breakfast
2)Don't snack
3)Don't eat big huge meals that take forever to digest
4)Wait until you're actually hungry before eating again.
That is ALL you need to do in the 7-10 days after ovulation. No need to cut back or eat any differently.
If you were hoping to cheat during th 2WW, don't. Wait until AF comes or you get a BFP, and you can cheat then.
When you do get a BFP, it's ok to start eating normally again, but I would ease into it slowly for your own comfort and safety's sake. Esp. with the sodium - don't just start eating a ton of sodium all of a sudden, gradually increase it over a couple of days.
Misschien heb je daar wat aan?
onebigwish
August 21st, 2020, 02:20 PM
Hoi hoi, ben weer terug ! zie dat er veel nieuwe leden zijn bijgekomen in de tussentijd ben ik bevallen van me derde zoon(6maanden). Ik heb geswayed maar gaf het na drie maanden op omdat ik maar niet zwanger werd en ik ondergewicht raakte door het dieet. Wij willen het binnen een par maanden weer proberen hopen dat het wel binnen 3 maanden lukt succes allemaal
Anna_B
August 22nd, 2020, 02:08 AM
anna: ik las dit stukje nog van atomic zelf:
YOU DO NOT NEED TO LOWER CALS AT OVULATION unless you want to. I am concerned that a sudden sharp drop in caloric intake at ovulation may disrupt the process somehow. No evidence to back that up, just a concern.
What you DO need to do is to be 100% certain to stick to the recommendations for keeping blood sugar low for a couple days before O and for 7-10 days after O (because XX fertilized eggs seem to develop best in a lower glucose environment,and the glucose from your body goes into your CM. People tend to overthink this but it's really quite easy:
1)Skip breakfast
2)Don't snack
3)Don't eat big huge meals that take forever to digest
4)Wait until you're actually hungry before eating again.
That is ALL you need to do in the 7-10 days after ovulation. No need to cut back or eat any differently.
If you were hoping to cheat during th 2WW, don't. Wait until AF comes or you get a BFP, and you can cheat then.
When you do get a BFP, it's ok to start eating normally again, but I would ease into it slowly for your own comfort and safety's sake. Esp. with the sodium - don't just start eating a ton of sodium all of a sudden, gradually increase it over a couple of days.
Misschien heb je daar wat aan?
Ah dit is ook goed om te lezen, dankjewel! Ik denk dat ik Atomic zelf ook nog na navragen over dat stukje wat ik heb gelezen, aangezien het slagingspercentage bij die groep in 2013 zo hoog was, wel interessant!
Jinky
August 22nd, 2020, 05:31 AM
Ah dit is ook goed om te lezen, dankjewel! Ik denk dat ik Atomic zelf ook nog na navragen over dat stukje wat ik heb gelezen, aangezien het slagingspercentage bij die groep in 2013 zo hoog was, wel interessant!
dat is goed. laat je het ons ook weten :) ?
Jinky
August 22nd, 2020, 05:35 AM
onebigwish: ik heb 2 keer op jouw bericht gereageerd via quote, maar ik krijg steeds dat het bericht eerst goed gekeurd moet worden, dus probeer nu op deze manier op je te reageren. Leuk dat je ook met ons komt meepraten. wat is je bmi? kun je je dieet wat aanpassen zodat je minder snel ondergewicht zult hebben?
Anna_B
August 22nd, 2020, 08:45 AM
uiteraard! :)
onebigwish
August 23rd, 2020, 08:05 AM
Op dit moment zit ik weer op goed gewicht. Maar zodra ik drie maanden aan het LE dieet zit raak ik aan ondergewicht. Ik ga atomic zeker nog tips vragen om
Het dieet een beetje aan te passen.
onebigwish: ik heb 2 keer op jouw bericht gereageerd via quote, maar ik krijg steeds dat het bericht eerst goed gekeurd moet worden, dus probeer nu op deze manier op je te reageren. Leuk dat je ook met ons komt meepraten. wat is je bmi? kun je je dieet wat aanpassen zodat je minder snel ondergewicht zult hebben?
Slingers
August 23rd, 2020, 10:09 AM
Hallo allemaal, leuk dat er weer wat activiteit is hier. Ik heb mijn eerste week LE er op zitten. Het was zwaar, maar ok. Het is wel weer goed voor me merk ik (achteraf gezien, op het moment dat ik 60 minuten moet gaan sporten ben ik chagrijnig). Sportief was ik couch patato. Nu eet eigenlijk juist veel salades, dus op dit moment voel ik me juist gezonder. Ook omdat ik wel wat gewicht kan verliezen na de vakantie (kilo of 5 dan zit ik lager dan conceptie gewicht ooit). Dat gezonde gevoel is op den duur niet meer de bedoeling! ;)
Mijn eten deze week heeft bestaan uit:
Veel salades met vooral groene groenten zoals broccoli,. paprika en ijsbergsla. Dressing van balsamicoazijn. Rijstwafels, popcorn en wingegums.
Anna_B
August 23rd, 2020, 03:39 PM
https://www.genderdreaming.com/forum/trying-to-conceive-a-girl/81215-do-not-starve-yourself-o-day.html
Check bovenstaand stukje! Atomic geeft duidelijk antwoord over de “gouden tip”!
Jezelf uithongeren op O day dus niet nodig!
Anna_B
August 23rd, 2020, 04:25 PM
Klinkt goed Slingers! Goed idee van de popcorn, die ga ik ook toevoegen deze week! Knap dat je zulke 'gezonde' keuzes kunt maken!
Ik merk dat ik het vooral in het weekend het moeilijk heb, gezellig met een wijntje en vrienden, dan neem ik toch wel wat borrelhapjes. En dan is het lastig om bij te houden hoeveel vetten/eiwitten en calorieën je binnenkrijgt. Gister ook pizza gegeten (we waren ergens te gast) en dan zie ik dat ook maar even als een cheat moment, hopelijk is dat niet erg. Ik ben bang dat ik het anders ook niet volhoud (ik heb een laag bmi en kan best veel snacken normaliter, dus voor mij echt even wennen al die restricties..) Doordeweeks lukt het me beter om me aan de hoeveelheden te houden.
Succes deze week weer!
Jinky
August 24th, 2020, 02:11 AM
Anna, heel erg bedankt voor de link.
Ik blijf het gevoel houden, dat loslaten ook erg belangrijk is. Wees niet te streng voor jezelf, probeer de controle een beetje los te laten. In mijn achterhoofd ken ik het meisjes dieet en streef ik daarna, maar probeer ik tegelijkertijd het ook weer los te laten.
Anna_B
August 27th, 2020, 03:48 AM
Klopt, ik laat ook zoveel mogelijk los. Probeer me vooral aan die eiwit en vet waardes te houden, wat ik dan precies eet dat laat ik wat meer los.
Wel ben ik volledig vegetarisch gegaan sinds een paar weken. Ik eet graag op brood vegetarische vleeswaren van de vegetarische slager bijvoorbeeld, maar dit is gebaseerd op 75% soja en bijvoorbeeld de shoarma op 88% soja. Kan ik dit gewoon eten? Of is dit slecht voor mijn meisjes sway? Het staat namelijk wel regelmatig op het menu, zeker de vega vleeswaren bijna dagelijks.
Slingers
August 27th, 2020, 12:12 PM
Hoi Anna, soja kan zeker maar met mate. Er zitten van nature redelijk wat eiwitten in. Eet je ook vleesvervangers bij het avondeten?
Eet ook sinds een bijna twee weken vegetarisch en ook echt helemaal geen vleesvervangers ofzo. Mis het nog niet perse. Alhoewel, nu ik eraan denk loopt het water me wel in de mond, haha.
Op welke tijdstippen eten jullie? En wanneer sporten jullie eventueel? Ik merk dat het best wel een puzzel is om alles gedaan te krijgen. Het huishouden en werk gaat tenslotte ook gewoon door. En elke dag 60 minuten sporten, douchen en het speciale eten kopen en voorbereiden etc. Kost toch wel minimaal 10 uur per week. En dan is die baby er nog niet eens, hahaha.
Jinky
August 27th, 2020, 02:44 PM
ik eet om 12 uur en om 18 uur, niet heel streng, soms eet ik wat eerder of tussendoor nog wat. Ik sport smiddags een uur, maar niet intensief, rustig aan op de crosstrainer, ik ben daarna niet moe,dat hoeft ook niet toch? omdat je ook mag wandelen? ik probeer juist wel echt te eten wat ik anders ook doe, omdat ik altijd gezond heb gegeten en dat wil blijven doen, alleen nu meer gericht op limiet van eiwitten en vet en calorien. ik ben wel overgestapt naar zonnebloemolie i.p.v olijfolie, vlees eet ik minimaal.
soja is toch goed voor een meisjes sway? dacht ik tenminste.
Anna_B
August 27th, 2020, 04:44 PM
Knap dat je helemaal geen vleesvervangers eet! Ik ben volledig Vega sinds kort maar met de vleesvervangers. Op brood dus (de Vega boterhamworst vd V slager is echt top, petit filet ook trouwens) Ook bij de avondmaaltijd denk 4x wel iets van vleesvervangers (vaak op basis van soja) De voedingswaarden houd ik altijd bij, ook van die producten, dacht zolang je maar onder de limieten van de dag blijft dat het oké is?
Interessant dat jij denkt dat soja evt pink swayt, had jij ergens gelezen met mate omdat het blauw zou swayen Slingers?
Ik lunch om 12u, 15u fruit en koekje, 17u hartige snack (rijstzoutjes, popcorn) en om 18.30u avondeten. Tussendoor zwarte koffie, water, heet water (geen thee) en cola light (kleine verslaving) 4 maaltijden dus... wel iets teveel misschien... maar dacht kan tegen de tijd dat we een poging gaan doen wel de laatste 3 weken 1 maaltijd gaan skippen. Jinky wat knap dat jij het op 2 maaltijden redt! Wat eet je dan zoal?
Sporten heb ik ook zo begrepen Jinky. Doordat het minder als ‘sporten’ voelt en eerde als een uurtje bewegen is het nog wel te doen. Al is 60 minuten soms wel lang! Herkenbaar hoor Slingers, op sommige dagen is het gewoon zo volgepland met 2 kids, baan, huishouden, sociaal leven. Mijn sport abonnement ga ik opzeggen, die groepslessen zijn nu niet meer handig om te volgen denk ik.
Ik plak op mijn werkdagen (3 dagen per week) 30 minuten fietsen aan mijn terugeist naar huis (30 min) vast, zodat ik 60 minuten aaneengesloten op de fiets zit ;-) wel beetje gek om zonder doel zo lang door te fietsen haha! Maar dat scheelt toch weer tijd, hoef ik die avond niet 60 minuten nog iets te doen. Andere dagen wandel ik, en 1 a 2 per week de crosstrainer. De crosstrainer doe ik zonder weerstand en armbeweging zodat het zoveel mogelijk alleen cardio is. Niet 60 minuten echt hard sporten maar meer gewoon bewegen.
Slingers
August 28th, 2020, 12:58 PM
Heb wel wat andere producten gekocht. Ik at graag graag koolhydraatarm en daarmee juist meer eieren, kwark en andere proteïne. Dat hebben we nu maar niet in huis, dat maakt het makkelijker. Voor op brood eten we kaas en sandwichspread en natuurlijk zoetbeleg voor de kids.
Niet gelezen dat het gebruik van soja blauw zou swayen hoor, geen zorgen! Er zitten alleen veel proteïnen in (soja) bonen, net als veel andere bonen. Daarom zou ik er gewoon niet eindeloos van eten. Binnen de limieten kan alles. Geen verboden voedsel toch? Of alleen cornflakes misschien.
Slingers
September 1st, 2020, 08:05 AM
Hoe gaat het met iedereen?
Jinky
September 1st, 2020, 11:27 AM
ik eet ook koolhydraat arm. ik eet helemaal geen brood en pasta's etc. Ik eet wat groente, zoals brocoli of bloemkool uit de oven, bieten,pompoen, zoete aardappels met mayonaise, ei, ik varieer met groente en zuivel, soms kaas over de groente in de oven, af en toe pinda's of noten, groente soep, paddestoelensoep etc. 1 a 2 keer in de week beetje vlees.
ProudMom90
September 1st, 2020, 11:36 AM
Hier gaat het wel ok.
Gister ongesteld geworden en daarmee breekt nu de cyclus aan waarin we officieel gaan proberen voor ons tweede wondertje!
Ik vind het zo spannend!!
Gisteren was ik ook jarig en ben ik 30 geworden. We zijn naar de Efteling gegaan, heel leuk maar daar moest ik friet en een snack eten (vriend stond erop want vind dat ik de laatste tijd verdacht weinig eet en heeft ook gemerkt dat ik vet eten vermijd) ik heb toen een kaas soufflé maar gepakt.
Het hele weekend heb ik mini feestjes gehad en daardoor ook anders en meer gegeten dan tijdens mijn nu 12 weken durende sway. Normaal at ik 2-3 keer per dag en tussendoor niets en nu tussendoor steeds hapjes: komkommer, nootjes, stukje taart. Het maakt me erg onzeker zo vlak voor onze poging maar goed, in mijn thread erover is al gezegd dat je 12 weken streng dieten niet ongedaan maakt met 4-5 dagen cheaten... I hope so!
Slingers
September 1st, 2020, 11:47 AM
Wat goed dat je nu 12 weken bezig bent Proudmom. Dubbel gefeliciteerd! Cheaten wordt juist aangemoedigd, toch. Maar ik begrijp je wel. Heel veel succes met jullie poging! Cross my fingers!
Jinky, jouw maaltijden klinken goed. Ik kom bij jou eten :)
Anna_B
September 2nd, 2020, 03:32 PM
Spannend je echte poging Proudmom! Volgens mij is dat cheaten helemaal oké, anders is het niet vol te houden lijkt me. Genieten van je cheat en dan weer doorpakken. Denk dat ik de laatste 3 weken voor attempt wel streng ga zijnmaar nu wel 2x per week cheat maaltijd (vaak frietjes...)
Jinky doe je pscos dieet? Ik eet juist veel (lege) koolhydraten. Sultana’s staan hier vaak op m’n menu (die koekjes).
Vraagje: gebruiken jullie Clomid of Femera? Dit schijnt dus echt te swayen ! No way dat ik dat van m’n huisarts krijg (ben normaal vruchtbaar) Hoe zou je er veilig aan kunnen komen? Betrouwbare website tips?
Jinky
September 4th, 2020, 03:33 AM
slinger: je bent welkom :)
anna: ja, ik doe het pcos dieet
ik gebruik geen clomid, zonder reden moeilijk aan te komen , denk ik.
proudmom: spannend (jaloers dat ik er niet vol voor kan gaan) juist door het cheaten kan het zijn dat het enorm roze zwaait. even het strenge dieet loslaten. Ga je vooral nu niet druk maken he. Je bent een echte meisjes moeder, je kunt het :)
ProudMom90
September 4th, 2020, 11:41 AM
Dank jullie wel voor de felicitaties en de geruststelling dat het oké is om het even wat meer losgelaten te hebben. Nu weer braaf weer bezig haha.
Vind het echt heel spannend eigenlijk haha. Nerveus en tegelijk ook zin in!
We gaan het zien!
Anna_B
September 14th, 2020, 03:14 PM
Hoe gaat het met iedereen hier?
Ik heb inmiddels mijn persoonlijke plan binnen. Wel interessant, maar veel info ook gewoon te vinden op de site.
Het dieet lukt me aardig, doordeweeks. Ben inmiddels op 3 eetmomenten, mn bloedsuiker moest daar wel even aan wennen (trillerig). Maar vandaag ging al beter. In de weekenden is het lastiger, dan vind het het moeilijker om strict te blijven.
Er werd geadviseerd om mijn man iedere dag 500 mg OLE (olijf blad extract) te geven. Doen jullie dit ook? Zo ja, goede ervaringen met merk/type?
Ben benieuwd!
Jinky
September 15th, 2020, 02:12 AM
Hoe gaat het met iedereen hier?
Ik heb inmiddels mijn persoonlijke plan binnen. Wel interessant, maar veel info ook gewoon te vinden op de site.
Het dieet lukt me aardig, doordeweeks. Ben inmiddels op 3 eetmomenten, mn bloedsuiker moest daar wel even aan wennen (trillerig). Maar vandaag ging al beter. In de weekenden is het lastiger, dan vind het het moeilijker om strict te blijven.
Er werd geadviseerd om mijn man iedere dag 500 mg OLE (olijf blad extract) te geven. Doen jullie dit ook? Zo ja, goede ervaringen met merk/type?
Ben benieuwd!
hoe moet ik zo'n persoonlijk plan zien? een persoonlijk voedingsadvies, concreet wat je moet eten elke dag? en hoeveel je moet bewegen? wat is de aanvulling/meerwaarde van een persoonlijk? plan?
Wat doet olijfblad? waarom wordt dat geadviseerd?
Ik heb even een vraag voor diegene die het pcos diet doen, wat drinken jullie zoal en hoevaak en wanneer?
Voor een leverreiniging moet ik nu 6 dagen lang 1 liter appelsap per dag drinken (zonder toegevoegde suiker overigens), maar bloedsuiker zal dan wel vaker omhoog gaan.
Anna_B
September 17th, 2020, 03:31 PM
Het is een plan dat is afgestemd op jouw gewicht, lifestyle etc. Er staat niet in wat je concreet moet eten maar wel een advies mbt dieet. LE dieet of PCOS bijv. Ook staat er bij welke supplementen je kunt nemen. Vooral de coaching is fijn, je kan haar al je vragen stellen!
Olijfblad weet niet precies waarom het geadviseerd wordt, maar wel dat het geadviseerd wordt om mannen te laten nemen 500 mg per dag, zou evt. pink swayen.
Ik denk er nog steeds over om Clomid of Femara te gaan gebruiken, daar lees ik echt over dat het pink swayt. Maar via mijn huisarts krijgt ik het niet... Dus ben op zoek naar betrouwbare website... Iemand in Nederland met positieve ervaringen?
Elena86
September 18th, 2020, 04:56 AM
Mijn man heeft meer dan een jaar OLO genomen en 1 glas sojamelk gedronken per dag.
OLO Leaf kwam van Amazon.
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B002ZS6E8C/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Ik heb 2 ronden Clomid genomen maar in die ronden niet zwanger geworden.
Ik heb dit gewoon gekregen via de huisarts maar ze wou het maar 1 keer voorschrijven.
Veel succes nog dames!
pavitrakherdelhi
September 18th, 2020, 06:46 AM
https://www.pavitrakher.com/connaught-place-escorts.html
(https://www.pavitrakher.com/connaught-place-escorts.html)
https://www.pavitrakher.com/lajpat-nagar-escorts.html
(https://www.pavitrakher.com/lajpat-nagar-escorts.html)
Slingers
September 22nd, 2020, 12:03 PM
Hoi Anna_b, ik ben ook aan het zoeken geweest en heb wel wat websites die ik betrouwbaar vind. Maar heb ook geen ervaringen helaas.
Het plan heb ik ook aangeschaft. Wel al een jaar geleden inmiddels denk ik. Op zich is het meeste op de website te vinden. Maar als je maatwerk denkt nodig te hebben dan is een plan wel heel prettig, ook voor het idee.
Jinky
September 27th, 2020, 01:49 AM
Iemand ervaring met Vitex? Ik las er iets over in dit topic.
Slingers
September 27th, 2020, 06:52 AM
Vitex neemt volgens mij vetten op. Volgens mij was het advies of Vitex of fiber. Zou allebei vet uit de maaltijd opnemen. Je kunt het vinden in een fat burner. Maar kan ook zorgen voor veel obstipatie.
Jinky
October 3rd, 2020, 02:10 AM
ok bedankt. Ik heb even gegoogled, is vitex niet monnikenpeper?
Slingers
October 3rd, 2020, 02:19 AM
ok bedankt. Ik heb even gegoogled, is vitex niet monnikenpeper?
Ow, misschien zit ik mis! Ik begreep iig dat Atomic het niet meer adviseerde.
Slingers
November 18th, 2020, 12:38 PM
Hoe gaat het met jullie?
Jinky
January 5th, 2021, 04:38 AM
Slinger: Met mij gaat alles goed. Ik ga de komende tijd mijn wens loslaten, dus ik zal hier niet meer veel te vinden zijn.
Succes iedereen!
Slingers
January 5th, 2021, 07:39 AM
Slinger: Met mij gaat alles goed. Ik ga de komende tijd mijn wens loslaten, dus ik zal hier niet meer veel te vinden zijn.
Succes iedereen!
Ow ok. Dat klinkt als een weloverwogen besluit. Is er een bepaalde aanleiding geweest? Succes in ieder geval met alles wat de toekomst jullie brengt.
Jinky
May 25th, 2021, 10:52 AM
Dankjewel! Loslaten lukt natuurlijk niet, maar wel dieper naar binnen gaan om te kijken waar de wens vandaan komt om van binnen de vervulling te vinden.
Mijn man heeft geen kinderwens meer helaas en daarbij geloof ik dat elk verlangen voortkomt uit iets anders en naar dat 'iets anders' ben ik op zoek, om het zo maar te zeggen. De reden van mijn verlangen.
Hoe gaat het met jou?
Dutchy5
June 20th, 2021, 04:50 AM
Hoi meiden, ik ben nieuw hier! Zijn jullie nog een beetje actief? :p
Zonnentje
July 15th, 2021, 05:45 PM
Hoi! Ik probeerde eerder dit jaar op de site te schrijven, maar dit lukte toen niet. Nu wel zie ik! Ik ben al een tijdje aan het verdiepen, volg het dieet en ben begonnen met sporten :-)
Mamma V.
August 3rd, 2021, 08:57 AM
Hoi! ik ben ook nieuw hier.. nu nog in de orienterende/onderzoekende fase, maar uiteindelijk wel van plan van start te gaan met dat hele sway-gebeuren.
Zonnentje
August 19th, 2021, 03:10 AM
Hoi! Wat leuk :-) Wannneet ga je ‘starten’?
Mamma V.
August 21st, 2021, 03:23 AM
Jaaa, dat duurt denk ik nog wel even. Mijn zoontje is nu 8 maanden en we zijn nog even vollop van hem aan het genieten. Ik hoop volgend jaar juni/juli opnieuw aan het babydansen te gaan :p
Maar dan voorafgaand wel het dieet en de leefstijl al volgen.. ik denk dat ik daar dan zo'n 4 maanden voorafgaand mee ga starten.. als ik zo lees op deze site leef ik een heel erge jongensleefstijl, dus dat zal wel even schakelen zijn..hihi..
Jij volgt het dieet al lees ik! Hoe gaat het, en wat zijn jouw plannen?
lovemyboy01
November 29th, 2021, 10:06 AM
Hey meiden!
Ik ben in maart 2019 begonnen met het dieet + sporten + supplementen, helaas werd ik alleen niet zwanger.
Het swayen in maart 2020 losgelaten en ben in mei 2020 zwanger geraakt.
Jullie raden het vast al: Ik heb er nog een zoon bij gekregen.
Nu ben ik de trotse moeder van 2 boys maar de wens voor een dochter blijft klagen.
Gelukkig willen we graag 3 kinderen, dus ga ik nogmaals aan de sway.
Dit keer ga ik voor LEPCOS en heb net een hometrainer gekocht (black friday gekte) en gas erop!
Zijn er hier nog meiden actief?
Mariedejong2
April 10th, 2022, 07:19 AM
Hallo! Zijn hier nog Nederlandse dames actief? We zijn van plan in het najaar aan de slag te gaan voor een girl sway! Zou leuk zijn om een Nederlandse buddy te hebben 😁 hoor het wel
Mariedejong2
April 14th, 2022, 09:01 AM
Hallo Lovemyboy01 ! lees je bericht, hoe gaat het nu met je?